کد خبر: ۱۰۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
در جلسه علنی امروز؛
طبق مصوبه مجلس،فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی آغاز و تا بیست‏ و چهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

سازوکار تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی مجلس تعیین شد

به گزارش آرانیوز نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی جزئیات طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس، ماده ۳۵ این طرح را تصویب کردند.

بر این اساس، ماده ۵۶ قانون انتخابات مجلس به شرح زیر اصلاح شد:

ماده ۵۶- تبلیغات و شیوه‌های تبلیغی مجاز اعم از فضای حقیقی و مجازی منحصر به موارد مجاز مذکور در این قانون و قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و مراجع اداری، انتظامی و قضائی موظف به برخورد با تبلیغات غیرمجاز هستند.

فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی (مرحله‏ اول و دوم) آغاز و تا بیست‏ و چهار ساعت قبل از اخذ رأی ادامه خواهد داشت.

تبصره ۱-و زارت کشور و سایر نهادهای ذی صلاح در چارچوب قوانین موظفند هر گونه تبلیغات انتخاباتی خارج از مهلت مقرر قانونی و یا جرایم انتخاباتی را مورد بررسی قرار داده و گزارش آن را به شورای نگهبان و مراجع قضائی ارسال کنند.

تبصره ۲- هیأت‌های اجرایی و نظارت مکلفند علاوه بر دریافت گزارش‌های ارسالی در خصوص تخلف یا جرم، ضمن رسیدگی فوری مراتب را به هیأت‌های نظارت بالاتر ارجاع دهند. فرماندهی انتظامی نیز مکلف است با هماهنگی هیأت‌های اجرایی و نظارت، در چهارچوب قوانین، اقدامات لازم را نسبت به پیشگیری و برخورد از وقوع تخلف یا جرم به‌عمل آورد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار