کد خبر: ۱۰۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس خبر داد؛
تبریز- رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از اشتغال زایی نیم میلیون نفری شرکت های دانش بنیان در کشور خبر داد.

اشتغال زایی نیم میلیون نفری شرکت های دانش بنیان در کشور

به گزارش آرانیوز علیرضا منادی شامگاه شنبه در جمع معلمان برتر استان آذربایجان شرقی در تبریز با اشاره به اهمیت اجرای طرح رتبه بندی معلمان در تاریخ آموزش کشور اظهار کرد: هدف از اجرای این طرح ارزشمند افزایش کیفیت آموزش و ارتقا شأن و منزلت معلم است.

منادی با بیان اینکه با اجرای طرح رتبه بندی معلمان عنصر رقابت را وارد آموزش و پرورش کردیم، گفت: با ارائه جایگاه به معلمان در این طرح کارهای علمی و سوابق معلمان مد نظر قرار گرفت.

وی به مقام شامخ معلمان اشاره کرد و افزود: معلمان جایگاه ویژه ای دارد و باید جایگاه معلم را بدانیم چرا که با ارج نهادن به جایگاه معلم، کشور آباد می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرای طرح رتبه بندی معلمان ۵۰ هزار میلیارد تومان به جامعه معلمان تخصیص یافته است.

رفع موانع رشد تولید محصولات دانش بنیان

منادی در خصوص اقدامات انجام شده برای راستای اجرای قانون جهش تولید دانش بنیان افزود: به منظور رشد تولید محصولات دانش بنیان تمام موانع بانکی، بیمه‌، بورس، مالیات و گمرکی شرکت‌های دانش بنیان را رفع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هشت هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که در واقع این شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند حداقل هشت هزار مشکل کشور را در این حوزه برطرف کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان اقتصاد ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی در حوزه دانش بنیان افزود: سال گذشته برای ۵۰۰ هزار نفر در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

منادی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از برکات انقلاب اسلامی است، ادامه داد: آنچه که در حال حاضر در رابطه با استقلال علمی کشور می‌بینیم مرهون انقلاب اسلامی هستیم.

وی دانشگاه آزاد را یک دانشگاه بسیار اثرگذار در حوزه علمی کشور دانست و گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دانشجو دارد و تاکنون نیز شش میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموخته داشته است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اولین واحد دانشگاه آزاد در تبریز ایجاد شده است، افزود: بزرگترین دانشکده پزشکی غرب کشور در دانشگاه آزاد قرار دارد که در این زمینه امیدواریم شاهد پیشرفت‌های زیادی در حوزه‌های مختلف علمی باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار