کد خبر: ۱۰۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
مدیرکل دامپزشکی استان کردستان گفت: مایه‌کوبی جمعیت دامی و سگ‌های صاحب‌دار در روستاهای استان کردستان علیه بیماری‌های بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری به صورت رایگان انجام می‌شود.
مایه‌کوبی جمعیت دامی کردستان رایگان شد

به گزارش آرانیوز از سنندج، مجتی ورمقانی از آغاز مایه‌کوبی جمعیت دامی کردستان علیه بیماری‌های بروسلوز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و هاری از امروز تا 15 مردادماه سال‌جاری خبر داد و اظهار داشت: در مدت این سه ماه دام سبک و سگ‌های صاحب‌دار در تمام روستاهای بالای ده راس دام در سراسر استان علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز بره و بزغاله و هاری واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 100 درصد اعتبارات اجرای این طرح با پیگیری مستمر، از سازمان دامپزشکی کشور جذب شده است، گفت: واکسن و سایر ملزومات این طرح‌ها نیز تأمین شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان افزود: اجرای این طرح‌ها اکیپ‌های شبکه دامپزشکی شهرستان‌های استان و بخش غیردولتی با بهره‌‌گیری از نیروی انسانی کارآمد مشارکت خواهند داشت و تیم‌های ویژه ستادی نظارت میدانی بر این طرح‌ها را بصورت کاملا سرزده انجام خواهند داد.

وی با بیان اینکه این سه طرح کاملا رایگان بوده و از دامدار هیج وجهی دریافت نخواهد شد، عنوان کرد: در واکسیناسیون بروسلوز اولویت با کانون تب مالت انسانی در پنج سال اخیر از نظر شیوع و در واکسیناسیون طاعون، نواحی اولویت‌دار مناطقی خواهد بود که  سازمان محیط زیست آن نواحی را منطقه حفاظت شده تعریف کرده و همچنین در واکسیناسیون هاری تمامی سگ‌های صاحب‌دار مناطق روستایی واکسینه خواهند شد.

ورمقانی تصریح کرد: با اقدامات اداره کل دامپزشکی کردستان، بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک، بروسلوز و هاری تحت کنترل کامل قرار داشته و از دامداران و روستاییان انتظار می‌رود که با اکیپ‌‌های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را به منظور پوشش حداکثری واکسیناسیون داشته باشند.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار