کد خبر: ۱۰۲۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۴
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان:
زنجان-مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان گفت: در ترسیم نقشه خطرپذیری مشخص شده که ۱۰ نقطه از استان زنجان نیازمند پایگاه هلال احمر است.

۱۰ نقطه از استان زنجان در نقشه خطرپذیری نیازمند احداث پایگاه است

به گزارش آرانیوز حکمت‌الله ‌هاشمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته هلال‌احمر، اظهار کرد: ۱۶ تا ۲۳ اردیبهشت‌ماه هفته هلال‌احمر نام‌گذاری شده و فرصتی برای شناساندن خدمات، وظایف و ماموریت‌های این جمعیت محسوب می‌شود.

وی از تدوین برنامه تحولی هلال‌احمر زنجان منطبق با چرخه مدیریت بحران خبر داد و گفت: طبق بررسی‌ها مخاطرات استان شناسایی شده و برای هر کدام از مخاطرات باید طرح عملیاتی داشته باشیم تا بتوانیم سوانح و حوادث را به خوبی مدیریت کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان با اشاره به اینکه برای هر نوع مخاطره باید ابزار مخصوص و نیروی انسانی متخصص آن مخاطره به کار گرفته شود، بیان کرد: طرح عملیاتی امدادرسانی بسیار حائز اهمیت است و در طرح عملیات باید موقعیت آماده امدادرسانی باشد.

وی خاطرنشان کرد: نقشه خطرپذیری در تمام استان ترسیم شده است و همه ارگان‌ها باید امکانات و تجهیزاتی که در اختیار دارند را در مواقع ضروری در خدمت جامعه هدف آسیب‌دیده قرار بدهند و انتظار بر این است شرکت‌های بیمه‌ای هم برای حفظ تجهیزات مورد نیاز هلال‌احمر، کمک حال باشند.

هاشمی ادامه داد: در ترسیم نقشه خطرپذیری و آمایش سرزمین مشخص شده که ۱۰ نقطه از استان زنجان نیازمند پایگاه است و در این ایام ۲ پایگاه که یکی از آنها در محور پر حادثه دندی است شروع به کار خواهند کرد و دو زمین نیز کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی بر لزوم هزینه‌کرد در حوزه پیشگیری و داشتن خلاقیت در این حوزه تأکید کرد و گفت: هزینه امروز به مراتب اثرگذاری بیشتری دارد؛ چرا که در حادثه با جان و مال مردم سر و کار داریم و مؤلفه اصلی جمعیت هلال احمر به موضوع پیشگیری به معنای واقعی اختصاص دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان سه رکن اصلی انسان، فعالیت و فضا را در توسعه ارتقای سازمانی مهم خواند و افزود: نهادینه کردن جامعه نسبت به حوادث و سوانح، شناسایی آسیب‌های مختلف، توانمندسازی جامعه، حلقه واسطه بین نیاز و نیازمندان، از برنامه های این نهاد است.

وی با اشاره به اینکه بسترها و زیر ساخت‌ها باید اصولی و منطق آمایش سرزمین باشد یعنی آراستگی، نظم و انضباط در ارائه خدمات نمود داشته باشد، ابراز کرد: نیروی انسانی مهارت‌محور و متخصص در حوزه آمادگی بسیار مورد توجه است و بر اساس نوع ماموریت نیروی‌های انسانی اعزام می‌شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه برای ارائه خدمات امداد و نجات بهتر باید ناوگان هلال‌احمر بروزرسانی شود، تصریح کرد: جمعیت هلال‌احمر پشتیبان نیروهای اورژانس و امداد است و خدمات هلال‌احمر موجب کاهش تلفات و آسیب‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه هلال‌احمر ارائه خدمات و بروزرسانی تجهیزات نیازمند بودجه قابل توجهی است، اظهار کرد: بودجه کشوری و استانی کفاف عملیات‌های هلال‌احمر را نمی‌دهد، چرا که در حوزه حوادث و سوانح هزینه‌های قابل توجهی صرف می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر زنجان خاطرنشان کرد: البته هلال‌احمر طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درآمد پایداری خواهد داشت و مطالبات در طرح عملیاتی احصا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زنجان استانی پر مخاطره است، بیان کرد: با برنامه‌های تحولی پیش‌بینی شده، پویایی و ظرفیت جمعیت هلال‌احمر به حد مطلوب خواهد رسید؛ سهم و استاندارد لازم با توجه به مخاطره‌های استان، لحاظ خواهند شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار