کد خبر: ۱۰۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دوران پساتحریم توسعه زیرساخت های گردشگری نقش مهمی در رونق و شکوفایی این صنعت بازی می کند.

رونق صنعت گردشگری در گرو توسعه زیرساخت ها است

به گزارش آرانیوز، علی ربیعی چهارشنبه شب در آئین افتتاح نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته قشم بیان داشت: هم اکنون نگاه گردشگران به سمت گردشگر بومی تغییر یافته و فرهنگ محلی، خانه های روستائی و روابط اجتماعی سنتی از مهمترین ارکان گردشگری بومی است که باید گسترش یابد.

وی با تاکید بر زیبایی و اهمیت فرهنگ جزیره قشم، اضافه کرد: فرهنگ جزیره نشینان و سبک زندگی سنتی آنان نمونه های خوبی برای آینده صنعت گردشگری بومی است.

ربیعی ادامه داد: توسعه گردشگری و صنایع دستی از اولویت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و این وزارتخانه با برگزاری دوره های فنی و حرفه ای در بخش اشتغال و ارایه امکانات و تسهیلات مناسب در بخش تعاون، به این اهداف دست می یابد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: صنایع دستی در حوزه های اشتغال و گردشگری نقش پررنگی دارد و باید زیرساخت های تولید انبوه و با کیفیت آن فراهم شود.

وی با تاکید بر ضرورت اتصال حلقه های جذاب گردشگری کشور، افزود: این رویکرد باید از تبلیغات در مبداء آغاز و مراحل آموزش تورگردان ها، توسعه خانه های محلی و تقویت صنعتگران حوزه گردشگری و صنایع دستی ادامه یابد.

ربیعی با بیان دستاوردهای دولت یازدهم، عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در عرصه سیاست خارجی و هم چنین حوزه داخلی دستاوردهای پرنگی داشته و یک دولت پرکار اما بی سر و صدا است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه دادپک این پیروزی با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به دست آمد و هم انکون چرخ سانتریفیوژها در کنار چرخ صنایع دستی می گردد.

نخستین نمایشگاه سراسری گردشگری، هتلداری و صنایع وابسته جزیره قشم چهارشنبه شب با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، عالان حوزه های گردشگری، هتلداری و صنایع دستی 29 استان، مناطق آزاد چابهار، انزلی، ماکو و اروند و فعالان گردشگری کشور عمان به مدت پنج روز آغاز به کار کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار