کد خبر: ۱۰۲۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد؛
معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش از عدم تخصیص پنج درصد عوارض شهرداری‌ها برای ساخت فضاهای آموزشی، تعمیر و تجهیز مدارس انتقاد کرد و گفت: اگر قانون مربوط به انبوه سازان مسکن احیاء شود نگرانی ما بابت مدارس در پروژه‌های انبوه سازی و شهرک‌های جدید التاسیس مرتفع می‌شود.

انتقاد از عدم تخصیص 5 درصد عوارض شهرداری‌ها به آموزش و پرورش

به گزارش آرانیوز، مرتضی رئیسی  در این باره افزود: شهرداری‌ها بر اساس ماده 13 قانو شورای آموزش و پرورش باید تا پنج درصد عوارضی را که دریافت می‌کنند بابت ساخت فضاهای آموزشی، تعمیر و تجهیز مدارس به آموزش و پرورش اختصاص دهند.

 

وی ادامه داد: برخی شهرداری‌ها این قانون را رعایت می‌کنند، اما طبق اطلاعاتی که در دست داریم برخی دیگر یا این عوارض را دریافت نمی‌کنند و یا در صورت دریافت، اعتبارات را در اختیار آموزش و پرورش قرار نمی‌دهند.

 

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در آمدی که از این رهگذر در قانون شوراها برای اداره آموزش و پرورش دیده شده باید بیش از این شفاف شود تا بتوانیم با احداث مدارس در شهرک‌های جدیدالتاسیس از بحرانی که ممکن است به لحاظ کمبود فضای آموزشی در چندسال آینده در شهرک‌های جدیدالتاسیس، مسکن‌های مهر و نقاطی چون منطقه 22 تهران رخ دهد جلوگیری کنیم.

 

رئیسی با بیان اینکه در این میان احیای قانون مربوط به انبوه سازان مسکن در همه پروژه‌های انبوه سازی کشور راهگشا خواهد بود عنوان کرد: بر اساس قانون شوراها، انبوه سازان در سالهای قبل مکلف بودند نسبت به احداث فضای آموزشی اقدام کند.

 

معاون عمرانی وزارت آموزش و پرورش افزود: متاسفانه در سال 1387 و به دنبال لایحه تامین مسکن که در مجلس به تصویب رسید، چهار تبصره الحاقی ماده 13 قانون شورای آموزش و پرورش حذف شد و ساخت فضای آموزشی به دست دولت افتاد و آموزش و پرورش از کمک انبوه سازان محروم شد.

 

وی تصریح کرد: اگر این قانون احیاء شود نگرانی ما بابت مدارس در پروژه‌های انبوه سازی و شهرک‌های جدید التاسیس مرتفع می‌شود. خوشبختانه امسال با راه‌اندازی مدارسی در سایت‌های مسکن مهر مشکل فضای آموزشی را در این مناطق حل کردیم و سال تحصیلی جدید با کمترین مشکل آغاز شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار