کد خبر: ۱۰۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی:
تبریز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: نتیجه سفر ریاست جمهوری به استان تصویب ۱۷۵ مصوبه با اعتبار ۱۹.۹۴۸ همت بود که مقرر شد در یک دوره سه ساله پرداخت شود.

ماحصل سفر استانی رئیس جمهور تصویب۱۷۵مصوبه با اعتبار ۱۹.۹۴۸همت بود

به گزارش آرانیوز محمد فرشکاران قبل از ظهر امروز یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن ارائه گزارش عملکرد یک ساله و آخرین وضعیت مصوبات سفر ریاست جمهوری به آذربایجان شرقی، اظهار کرد: میزان جذب اعتبارات از این محل در سال ۱۴۰۰، حدود ۵۴ درصد بود که ۴۰ درصد آن به صورت اوراق بود.

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۱ به رغم تمام محدودیت‌ها، در سایه تلاش مسئولان استان از نظر تأمین اعتبار سال خوبی پشت سر گذاشتیم و معتقدیم که مدل و مبانی توسعه به هر حال شکل می‌گیرد اما اگر منابع توسعه به موقع نباشد و به موقع اجرا نشود از مدار توسعه عقب می‌مانیم.

وی افزود: میزان اعتبارات سفر ریاست جمهوری ۱۹.۹۴۸ همت بود که سهم عمده آن یعنی ۱۰ همت تعهدات سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در دوره سه ساله تا ۱۴۰۳ است و شش همت آورده دستگاه‌های دولتی و مابقی مربوط به سازمان‌ها و نهادهای خاص است که در بخش آورده دستگاه‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی با سه همت و جهاد کشاورزی با ۱.۲ همت بیشترین سهم را از طریق مجوزهای فروش اموال مازاد و یا مولدسازی به خود اختصاص داده اند.

فرشکاران گفت: حدود ۵۷ درصد از تعهدات سفر از منابع عمومی، ۳۰ درصد از منابع داخلی و مولدسازی و ۱۱ درصد از محل تسهیلات تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: نخستین اعتبارات تخصیصی از محل مصوبات سفر استانی رئیس جمهور ۱.۲ همت بوده که بیش از ۷۰۰ میلیارد آن نقدی و باقی به صورت اوراق جذب و سرجمع تخصیص‌ها در سال گذشته ۴.۴ همت شده در حالی که سهم سازمان برنامه و بودجه کشور در ۱۴۰۱ معادل ۴.۶ همت بود و به این ترتیب بیش از ۹۰ درصد سهم سازمان تأمین شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم و مصوبه در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان به بخش راه با ۲۱.۷ درصد و آب با ۲۰ درصد اختصاص یافت، خاطرنشان کرد: شاخص‌های اقتصادی آذربایجان شرقی در حال بهبود است ضریب مشارکت ۱.۵ برابر سال قبل شده و ارزش افزوده خدمات ۵۴ درصد، کشاورزی هفت و صنعت ۳۶ درصد شده که جبهه گیری اقتصاد استان را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: در بودجه ۱۴۰۲ سعی می‌کنیم سقف افزایش اعتبارات استان را حفظ کنیم که منابع استان ۱۵ همت و مصرف آن ۲۳ همت است و باید مابه التفاوت آن را در بودجه بندی از بودجه عمومی تأمین کنیم.

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار