کد خبر: ۱۰۲۳۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
مدیرکل دامپرشکی استان کردستان گفت: در قالب طرح ویژه نظارت بهداشتی بر بازار عرضه فرآورده‌های خام دامی در کردستان ۱۴ هزار و ۴۸۰کیلوگرم مواد فاسد و غیر قابل مصرف کشف و ضبط شد.
کشف بیش از ۱۴ تن فرآورده خام دامی فاسد در کردستان

به گزارش آرانیوز از سنندج ، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی استان کردستان، مجتبی ورمقانی از انجام بیش از 24 هزار مورد بازدید واقعی در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: در قالب طرح ویژه نظارت بهداشتی بر بازار عرضه فرآورده‌های خام دامی در کردستان 14 هزار و 480کیلوگرم مواد فاسد و غیر قابل مصرف از چرخه توزیع و مصرف ضبط و حذف شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح به مدت 53 روز و با 150 نفر از کارشناسان و بازرسان استان در قالب 76 تیم عملیاتی به‌صورت شبانه‌روزی اجرا شد، افزود: در این مدت 24 هزار و 269 مورد بازدید از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام گرفته که در نهایت 57 تن و 256 کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط شده که 42 تن و 776 کیلوگرم آن به صورت مشروط مصرف و یا عودت داده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت بازرسی 356 مورد غیربهداشتی شناسایی و راهکارهای بهداشتی و توصیه‌های لازم به‌صورت مکتوب به متصدیان مراکز داده شده و 65 نمونه جهت بررسی سلامت محصولات به آزمایشگاه اداره کل و یا آزمایشگاه‌های همکار سازمان دامپزشکی کشور ارسال شد.

وی ادامه داد: 130 مرکز که اقدام به عرضه و نگهداری فرآورده‌های غیر قابل مصرف و تاریخ منقضی کرده بودند که به مراجع قضایی و تعزیراتی ارجاع و 11 مرکز متخلف با تشخیص قضایی پلمب شد.

به گفته ورمقانی، در طول اجرای طرح در تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور استان علاوه بر حضور مسئولان فنی بهداشتی و دستیاران آنها، ناظران بخش دولتی از ابتدا تا انتهای کشتار مستقر و بر کلیه مراحل کشتار و استحصال محصولات نظارت داشتند.

وی به کشتار 15 هزار و 786 راس دام سبک و سنگین به وزن 131 تن و 740 کیلوگرم و کشتار سه میلیون و 704 هزار و 830 قطعه طیور به وزن هفت میلیون و 204 هزار و 54 کیلوگرم در کشتارگاه‌های دام و طیور تحت نظارت دامپزشکی استان اشاره کرد و گفت: در این مدت 18 هزار و 851 کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های دام و 71 هزار و 445 کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های طیور از چرخه مصرف انسانی خارج و معدوم شد.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان برخورد با 25 مورد کشتارغیر مجاز دام و طیور، 15 مورد کشتارغیر مجاز دام، 11 مورد برخورد با محموله‌های غیر مجاز، شناسایی سه مورد عدم رعایت ضوابط نشانه‌گذاری تخم مرغ و کشف و شناسایی یک مورد فرآورده با برچسب تقلبی را از دیگر اقدامات دامپزشکی در اجرای این طرح اعلام کرد.

ورمقانی، همکاری و هماهنگی مردم استان با مجموعه دامپزشکی و تلاش شبانه‌روزی تیم‌های این اداره کل را رمز موفقیت دامپزشکی استان برشمرد که نتیجه آن تضمین و تایید سلامت فرآورده‌های خام دامی عرضه شده است.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار