کد خبر: ۱۰۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی خبر داد؛
اهر- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پیمانکار پروژه کمربندی جنوبی اهر خلع‌ید شد، از تخصیص اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومانی برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز خبر داد.

تخصیص اعتبار ۱۸۹ میلیارد تومانی برای تکمیل بزرگراه اهر- تبریز

به گزارش آرانیوز ، امیر بخشی‌زاده صبح امروز یک شنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژه‌های راه‌سازی، راه‌های روستایی و اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر اظهار داشت: به دلیل عدم تکمیل پروژه کمربندی شرقی، فشار ترافیکی روزانه خیابان بهار را قفل می‌کند و خدای‌ناکرده در صورت وقوع حوادث غیرمترقبه؛ امکان تردد و هدایت بار ترافیکی روند امدادرسانی را مختل می‌کند از این‌رو تکمیل پروژه کمربندی شرقی اهر ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی بر لزوم مشارکت شهرداری اهر در اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر تأکید کرد و افزود: در تأمین اعتبار و اخذ ۱۲۵ میلیارد اعتبار ماده ۵۶، اخذ مجوز شروع عملیات احداث و زیرسازی کمربندی شرقی توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از وزیر راه و شهرسازی توسط آقای محرم‌زاده نماینده اهر و هریس تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی بابیان این‌که الحاق کمربندی شرقی به محدوده شهری اهر در راستای توسعه محدوده شهری ضرورت دارد، گفت: این پروژه برای دوبانده طراحی شده و در صورت تکمیل پروژه کمربندی شرقی، زمینه توسعه محدوده شهری اهر را فراهم کرده و از شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌کند.

بخشی‌زاده در ادامه از تخصیص اعتبار ۶۴ میلیارد تومانی برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز در سال‌جاری خبر داد و گفت: برای تکمیل بزرگراه اهر-تبریز با احتساب اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومانی که از منابع بانک ملت جذب شده و ۶۴ میلیارد تومان دیگر نیز اختصاص می‌یابد و سرجمع اعتبارات اختصاص یافته به بزرگراه اهر-تبریز در سال‌جاری به ۱۸۹ میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که با تخصیص اعتبار ابلاغی و جذب، بدهی ۸۵ میلیارد تومانی به پیمانکاران پروژه بزرگراه اهر-تبریز پرداخت می‌شود، اضافه کرد: برای تکمیل پروژه بزرگراه اهر-تبریز در حال حاضر اگر اعتبار به موقع تخصیص یابد به اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومانی نیازمندیم.

وی از خلع‌ید پیمانکار پروژه کمربندی جنوبی اهر خبر داد و گفت: بهمن‌ماه سال گذشته به دلیل عدم فعالیت و پیشرفت پروژه ارتقای کمربندی جنوبی به بزرگراه با اعمال ماده ۴۸ از ادامه کار منع شد و قرار است تا ماه‌های آینده با برگزاری مناقصه پیمانکار جدید انتخاب و اجرای پروژه پیگیری شود.

بخشی‌زاده در پایان سخنان خود بر لزوم تکمیل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اهر تأکید و خاطرنشان کرد: رئیس اداره راه و شهرسازی اهر روزانه پروژه ۱۱۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن را پیگیری کند، تأکید ما بر تکمیل این پروژه تا پایان خردادماه سال‌جاری است تا بتوانیم در حضور وزیر راه و شهرسازی از آن بهره‌برداری کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار