کد خبر: ۱۰۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۷ هزار و ۲۱۵ تن محصولات کشاورزی در فروردین‌ماه امسال با نظارت ۷ مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان صادر، وارد و ترانزیت شده است.
نظارت بر مبادلات ۷۷ هزار تن محصولات کشاورزی در مرزهای رسمی سیستان و بلوچستان

به گزارش آرانیوز از زاهدان، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، غلامحسین تیموری اظهار داشت: 77 هزار و 215 تن محصولات کشاورزی در فروردین‌ماه امسال با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان صادر، وارد و ترانزیت شده است. 

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: از مجموع مبادلات محصولات بخش کشاورزی  38 هزار و 345تن کالاهای شامل برنج، چای  و کنجد واردات و  بیش از 31هزار تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا انواع خرما، گوجه فرنگی، کیوی، سیب درختی و ... است.

 

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در ماه  گذشته که از مرزهای رسمی چابهار، میرجاوه و میلک انجام شده را 7 هزار و 635 تن اعلام کرد.

این مسئول بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.

 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار