کد خبر: ۱۰۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد؛
یاسوج_ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طرح پزشک خانواده با پوشش ۳٠٠ هزار نفر در استان اجرایی می‌شود.

پوشش ۳٠٠ هزار نفری طرح پزشک خانواده در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش آرانیوز، سعید جاودان سیرت پیش از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: طرح پزشک خانواده به شکل پایلوت در شهرستان گچساران آغاز شده و شهرهای بالای ۲٠ هزار نفر را پوشش می‌دهد.

وی ابراز داشت: در هفته سلامت قرار داریم که برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از هدفگذاری های طرح پزشک خانواده است.

جاودان سیرت با بیان اینکه زیرساخت‌های اجرای طرح ایجاد شده است، عنوان داشت: برای هر ۳ هزار نفر از جمعیت استان، یک پزشک و دو مراقب سلامت خدمات رسانی می‌کند.

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه وضعیت و تاریخچه فرد مراجعه کننده به طرح پزشک خانواده ثبت می‌شود، عنوان داشت: در صورت نیاز به ارجاع، توسط پزشک مرکز نوبت گیری انجام و خدمات رسانی را خواهیم داشت.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: علاوه بر ویزیت سرپایی، خدمات مختلف مشاوره‌ای، خدمات دندان و چند محور خدمات دیگر را خواهیم داشت.

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه سلامت محورهای مختلف را دربر می‌گیرد، اظهار داشت: یکی از اجزای این مهم، سلامت جسم است.

جاودان سیرت از مشاوره افراد با ریسک بالا در طرح پزشک خانواده خبر داد و گفت: از نکاتی که در هفته سلامت پیگیر آن هستیم، دسترسی عادلانه است.

جاودان سیرت با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت، ابراز داشت: کاهش ازدواج و کاهش تولد زنگ خطر پیری جمعیت را به صدا در آورده است.

جاودان سیرت با تاکید بر اینکه سه فاکتور استفاده از مواد غذایی امن، تغذیه سالم و به موقع و ورزش سه محور مهم در دانش سلامت است، عنوان داشت: انسان سالم محور توسعه پایدار است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار