کد خبر: ۱۰۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۸
توسلی گفت: اگر صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه خصوصی‌سازی و سند‌های بالا دستی محقق شود، شرکت‌ها به معنای واقعی کلمه خصوصی خواهند شد.

توجه دولت به مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره خصوصی‌سازی/ روند فعلی خصوصی‌سازی هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهدبه گزارش آرانیوز «فتح‌الله توسلی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به روند غلط خصوصی‌سازی در کشور و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر اجرای صحیح سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، اظهار داشت: قانون اساسی بر خصوصی‌سازی واقعی تاکید دارد؛ اما خصوصی‌سازی در ایران بر اساس نیت قانون گذاری نبوده است. دولت‌های گذشته با مدیریت ناکارآمد شرکت‌های بزرگ را به ورشکستگی کشاندند و بعد از ورشکستگی، به دنبال واگذاری این شرکت‌ها به بخش خصوصی هستند.

وی افزود: بخش خصوصی در ایران تقویت نشده است و ظرفیت و توان خریداری شرکت‌های دولتی را ندارد؛ اما دوباره بخش دیگری از دولت اقدام به خریداری این شرکت‌ها می‌کند که منجر به افزایش هزینه‌های دولت می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: شرکت‌های دولتی بزرگ‌ترین بخش بودجه را به خود اختصاص می‌دهند، در صورتی که باید شرکت‌های دولتی کمک حال اقتصاد و بودجه کشور باشند. اگر صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این زمینه و سند‌های بالا دستی محقق شود، شرکت‌ها به معنای واقعی کلمه خصوصی خواهند شد. شرکت‌های خصوصی به دلیل اجرای اصل سودآوری به دنبال افزایش بهره‌بری در حوزه کاری خود هستند.

توسلی گفت: دیدگاه قالب مسئولان شرکت‌های دولتی کارمندی است و به دنبال افزایش بهره‌بری این شرکت‌ها نیستند. به عقیده بنده ضعف اساسی در واگذاری شرکت‌های دولتی به خصوصص بر مبنای قانون وجود دارد و در نتیجه آن شرکت‌های خصولتی در کشور به وجود می‌آیند.

وی با اشاره به هفت تپه و وقایع تلخ گذشته در حوزه خصوصی سازی بیان کرد: متاسفاته چنین اتفاقاتی با خصوصی سازی‌های اخیر هم در حال افتادن است و به زودی شاهد آن خواهیم بود.

انتهای پیام/ 

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار