کد خبر: ۱۰۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
مدیرعامل شرکت گاز ایلام:
ایلام- مدیرعامل شرکت گاز ایلام گفت: در حال حاضر ۵۵۵ روستای استان از نعمت گاز برخوردار هستند.

۵۵۵ روستای ایلام از نعمت گاز برخوردار هستند
به گزارش آرانیوز، محمود کشاورز افزود: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تلاش می‌شود تا پایان سال پرونده گازرسانی نیز در مناطق روستایی بسته شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون تمامی شهرهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۵۵ روستای استان از نعمت گاز برخوردار و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

کشاورز تعداد کل روستاهای ایلام را ۶۳۷ روستا عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۵۵ روستا گازدار، ۳۲ روستا در دست اجرا، ۱۴ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۳۶ روستا بدلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و… از لحاظ سرانه کشوری مصوب برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام اضافه کرد: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی پروژه‌های گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه‌یافته و صعب‌العبور هستند، تا پایان سال بسته خواهد شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار