کد خبر: ۱۰۲۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران:
ایلام-مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران گفت: فعالیت‌های میدان گازی بانکول ایلام دارای مجوز محیط زیست است.

فعالیت‌های میدان گازی بانکول ایلام دارای مجوز محیط زیست است

به گ زارش آرانیوز  رضا نوشادی ظهر سه شنبه در نشست هم‌اندیشی ارزیابی میدان بانکول ایلام در استانداری ایلام با اشاره به پروژه‌های در دست اجرای شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در استان ایلام اظهار داشت: در میدان گازی منطقه بانکول برنامه ما حفاری یک حلقه چاه ارزیابی است که توانمدی‌ها و پتانسیل‌ها و ذخائر هیدروکربنی این منقطه را بررسی کنیم و بر اساس داده‌های بدست آمده از حفاری آن، برنامه توسعه میدان توسعه بانکول را ادامه دهیم.

وی افزود: اصل این ساختار از میان ۱۵۰ ساختار در سطح کشور شناسایی شده است تا گاز موجود در میدان تخلیه و بعد از آن برای اهداف ذخیره سازی گاز مورد استفاده قرار گیرد که بتوانیم تامین گاز استان و بخش‌های غرب کشور را به عنوان ذخیره داشته باشیم و در مواقعی که فشار شبکه دچار افت می‌شود این گاز بتواند گاز مصرف سرانه گاز خانگی و تجاری مردم استان و استان‌های همجوار را تامین کند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تاکید کرد: اقدامات و کارهای اولیه پروژه بانکول از سال گذشته آغاز شده و جاده سازی این مسیر نیزانجام شده است تا از اوایل خردادماه استخراج دکل حفاری را داشته باشیم.

نوشادی ادامه داد: ارزیابی حفاری چاه بانکول یکسال زمان بر است و بعد از انجام این کار و براساس اطلاعات به دست آمده، ارزشیابی و برنامه توسعه‌ای آن آغاز خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای حفاری یک حلقه چاه در صورتی که تاسیسات محدود باشد حتماً باید مجوز محیط زیست استان اخذ شود که این کار انجام شده است، وقتی تعداد چاه و تاسیسات بیشتر باشد به عنوان طرح‌های ملی حتماً باید مجوز طرح محیط زیست ریاست جمهوری اخذ شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با بیان اینکه برای این فعالیت‌ها از محیط زیست و منابع طبیعی و ۳۷ مجموعه استان و کشور مجوزهای لازم گرفته شده است، با اشاره به برنامه‌های شرکت ملی گاز و شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در استان گفت: فاز دوم پروژه پالایشگاه گاز ایلام اواخر امسال یا اوایل سال آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: با افتتاح این پروژه ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام یک و نیم برابر خواهد شد، همچنین تامین گاز کشور، خوراک پتروشیمی را تثبیت می‌کند و کل محصولات پالایشگاه را به میزان یک و نیم برابر افزایش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران بیان کرد: طرح تامین آب برای حفاظت کشاورزی و منابع زیرزمینی استان نیز از دیگر پروژه

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار