کد خبر: ۱۰۲۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
استاندار ایلام:
ایلام-استاندار ایلام گفت: ظرفیت گردشگری سلامت در ایلام فعال شود.

ظرفیت گردشگری سلامت در ایلام فعال شود

به گزارش آرانیوز حسن بهرام‌نیا ظهر امروز سه‌شنبه در نشست با اعضای مجمع خیرین سلامت استان گفت: مجمع خیرین سلامت یکی از ضروریات استان است، البته خیرین زیادی در حوزه‌های مختلف داریم و هر یک به نوعی موثر هستند، اما در مقام مقایسه مجمع خیرین سلامت از اولویت بیشتری برخوردار است.
وی اظهار کرد: اعضای مجمع خیرین سلامت با توجه به سابقه علمی و وجاهت مردمی که دارند، می‌توانند در راستای ارتقا سطح سلامت مردم استان کارساز و نقش آفرین باشند.

استاندار ایلام با بیان اینکه علیرغم تنگناها اما کارهای خوبی در سطح ملی و استان انجام شده است، اضافه کرد: بعنوان نمونه بیمارستان ۱۰ طبقه رازی ایلام با هزینه بالایی راه‌اندازی و بخش‌هایی از آن فعال شده است و به ترتیب سایر بخش‌های این بیمارستان نیز فعال و در خدمت مردم قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه مجمع خیرین سلامت ظرفیت و کمک خوبی برای جبران کم و کاستی‌های بیمارستان‌های دولتی و بعضاً خصوصی است، گفت: لازم است مجمع در رابطه با حوزه سلامت اولویت بندی کند و بصورت تخصصی ورود پیدا کند و بیماری‌هایی که در سطح استان وجود دارد و مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند را شناسایی و تأمین تجهیزات آنها در اولویت قرار گیرد.
وی یکی از بیماری‌های شایع استان را سرطان سینه، معده و روده ذکر کرد و از مجمع خیرین سلامت استان خواست تا اولویت کار را به این حوزه اختصاص دهند.
نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: با پیگیری‌های بعمل آمده و از طریق خیرین به زودی یک دستگاه (ام. آر. ای) در اختیار استان قرار می‌گیرد تا از این طریق بخشی از مشکلات این حوزه در استان مرتفع شود.

بهرام نیا با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت استان باید از همه ظرفیت‌های ممکن چه در سطح ملی و چه استانی در راستای تحقق اهداف استفاده کند، افزود: یکی از مشکلات استان در حوزه رادیوتراپی بوده که از طریق پیگیری با وزارت نفت و از طریق نمایندگان مجلس و وزیر محترم، پیگیری‌هایی ویژه ای صورت گرفت و به نتایج خوبی دست یافتیم.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این با همکاری جهاد دانشگاهی استان تلاش می‌شود تا مرکز ناباروری در استان بطور کامل راه اندازی شود تا از رفت و آمد به سایر استان‌ها برای درمان و هزینه‌های گزاف جلوگیری شود.

استاندار ایلام عنوان کرد: با هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌های ممکن در جهت رفع این خلأهای در سطح استان تلاش خواهیم کرد تا مشکلات مردم در حوزه دارو و درمان و تجهیزات پزشکی به حداقل برسد.

وی در ادامه با موضوع گردشگری سلامت بعنوان یک ظرفیت مفید برای استان اشاره و گفت: امروز ایران اسلامی در حوزه پزشکی حرف اول را در سطح منطقه و حتی جهان می‌زند و باید از این ظرفیت‌ها در جهت پیشبرد توسعه سلامت مردم استفاده کرد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار