کد خبر: ۱۰۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
فرماندار رشت مطرح کرد؛
رشت- فرماندار رشت با اشاره به لزوم مدیریت صحیح و ارتقای بهره وری از منابع محدود آبی در توسعه کشاورزی، گفت: با آب گیری سد لاستیکی فخرآباد، حدود ۱۴۰۰ هکتار از شالیزارها بهره مند می شوند.

لزوم مدیریت صحیح منابع محدود آبی در توسعه کشاورزی

به گزارش آرانیوز حمیدرضا امام پناهی پیش از ظهر سه‌شنبه در بازدید از مراحل آغازین فصل کشاورزی در بخش لشت نشاء، ضمن اشاره به تجربه موفق مقابله با بحران کم آبی در سال زراعی گذشته و تاکید بر این نکته که خطر کم آبی همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: همراهی کشاورزان در رعایت تقویم تنظیمی که با در نظر گرفتن وضع موجود ذخایر و آینده‌نگری نزولات تهیه شده، اتفاقی مهم در مدیریت بحران کم آبی در فصل جاری کشاورزی خواهد بود.

فرماندار رشت با اشاره به آبگیری سد لاستیکی فخرآباد و بهره مندی مستقیم هزار هکتار از اراضی پایین دست از آن، افزود: با آبگیری این سد، حدود ۴۰۰ هکتار از شالیزارهای بالادست نیز به واسطه تقویت توان آبدهی ایستگاه‌های پمپاژ، از آن بهره مند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت صحیح در ذخیره، بهره برداری اصولی و ارتقا بهره وری از منابع محدود آبی از ضروریات توسعه کشاورزی است، ادامه داد: سرمایه گذاری در زیرساخت‌های بخش کشاورزی، مانند ایجاد سدهای لاستیکی در مناطق شمالی، در واقع تلاش برای تقویت یک از حوزه‌های مهم و زیربنایی در توسعه اقتصادی کشور است که آثار مثبتی بر دیگر حوزه‌های توسعه‌ای خواهد داشت.

امام پناهی با اشاره به لایروبی حدود ۱۱۰ کیلومتر انهار کشاورزی شهرستان از اوایل اسفند ماه گذشته تاکنون، ادامه داد: از مجموع ۶۳ ایستگاه پمپاژ نیازمند تعمیر در حیطه مسئولیت آب منطقه‌ای، تاکنون ۵۳ ایستگاه با اتمام مراحل آماده‌سازی، وارد مدار بهره‌برداری گردیده و روند آماده‌سازی ۱۰ ایستگاه باقیمانده نیز در جریان می‌باشد.

فرماندار رشت تصریح کرد: با قبول کمبود در امر ذخیره و دسترسی به مقدار آب مورد نیاز کشاورزی و همچنین با مدیریت درست در استفاده از منابع موجود، ریسک مواجهه با بحران کم آبی به حداقل خواهد رسید.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار