کد خبر: ۱۰۲۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
مدیرکل کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان درباره مطالبات کارگران شهرداری ایرانشهر توضیحاتی ارائه کرد.
حقوق معوق کارگران شهرداری ایرانشهر با جدیت دنبال می‌شود

حامد آرامش در گفت‌وگو با آرانیوز  در زاهدان اظهار داشت: اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان همانطور که بارها به آن تاکید کرده، صیانت از نیروی کار را با جدیت دنبال می‌کند و در این مسیر از تمامی ظرفیت‌ها از جمله کمیسیون کارگری شورای تامین استفاده می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سیستان و بلوچستان افزود: در این راستا در روزهای پایانی سال گذشته با دستور استاندار و پیگیری معاونت امور عمرانی استانداری، مبلغی به حساب شهرداری‌های سطح استان واریز و بخش زیادی از مطالبات پرسنل خدوم آنها تسویه شد.

وی خاطرنشان کرد: موضوع مطالبات کارگران شهرداری ایرانشهر با وجود اینکه مربوط به مدت زمان طولانی می‌شود اما از سال گذشته به صورت مستمر توسط اداره‌کل تعاون استان رصد می‌شود و اقدامات لازم در دستور کار قرار گرفته است.

آرامش گفت: براساس آخرین پیگیری‌ها، وضعیت مطالبات کارگران شهرداری ایرانشهر به این صورت است که لیست بیمه تمام پرسنل تا پایان بهمن‌ماه 1401 ارسال شده و این عزیزان از خدمات درمان استفاده می‌کنند و حقوق پاکبانان تا پایان بهمن‌ماه، حقوق نیروهای کارگری فضای سبز و عمران تا پایان آذرماه و حقوق پرسنل آتش‌نشانی و نقلیه موتوری و اداری تا پایان آبان ماه 1401 واریز شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان افزود: عیدی تمام کارکنان در پایان هر سال در صورت عدم وجود اعتبار در سیستم حسابداری به عنوان طلب آنان از شهرداری بستانکار شده و در طول سال طی درخواست به آنها پرداخت می‌شود. در پایان سال گذشته نیز با توجه به واریز وجه از سوی استانداری، حقوق معوقه دو ماه کارکنان و سه ماه پاکبانان پرداخت شده و باقیمانده معوقات حقوق به عنوان دیون ممتازه تلقی که پرداخت آن در اولویت است.

وی ادامه داد: با این حال کارگران شریف شهرداری می‌توانند در صورت تمایل با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان نسبت به تنظیم دادخواست و پیگیری قانونی از طریق مراجع حل اختلاف کار اقدام کنند؛ این مهم تا حصول نتیجه لازم و رضایتمندی کامل کارگران پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار