کد خبر: ۱۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴
سازمان دیده بان غذایی روسیه اعلام کرد ایران همه تدابیر ممکن را برای جلوگیری از صادرات محصولات ترکیه ای به نام کالاهای ایرانی به بازار روسیه انجام خواهد داد.

جلوگیری از ورود محصولات

به گزارش آرانیوز، به نقل از روسل خوزنادزور که سازمان ناظر بر امنیت غذایی روسیه است گزارش داد واحد قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات ایران اطلاعات لازم را به این سازمان ارسال خواهد کرد. بعلاوه طرف ایرانی اعتبار همه اسناد ارسال شده از سوی روسل خوزنادزور را بمنظور تایید آنها بررسی خواهد کرد.

 

همچنین این سازمان با مقامات ایرانی برای جلوگیری از واردات محصولات قرنطینه ای روسی با تاییدیه جعلی مذاکره کرده است.

 

بر اساس گزارش تاس، مقامات دو کشور در تماسهای تلفنی که روز دوشنبه داشتند، تدابیر ضروری برای افزایش سطح سلامت محصولات قرنطینه ای از ایران به روسیه را مورد بحث و گفت و گو قرار دادند.

 

به گزارش ایسنا، روسیه در پی تیرگی روابط با غرب بر سر مناقشه اوکراین، در جست و جوی منابع غذایی جدیدی است. این کشور در اوت سال 2014 به تلافی تحریم‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا پیرامون اقدامات مسکو در اوکراین وضع کردند، واردات بیشتر محصولات غذایی از غرب را متوقف کرد و از آن زمان به دنبال متنوع کردن منابع تامین مواد غذایی بوده است. از سوی دیگر این کشور در واکنش به سرنگون شدن یک جنگنده روسی توسط ارتش ترکیه که در ماه نوامبر گذشته اتفاق افتاد، ترکیه را هدف تحریمهای اقتصادی قرار داده و واردات بعضی از محصولات غذایی از جمله میوه و صیفی‌جات و مرغ را از این کشور ممنوع کرده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار