کد خبر: ۱۰۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
منابع امنیتی عراق اعلام کردند که بر اثر سه انفجار همزمان در بغداد و مقدادیه در استان دیالی در شمال شرق عراق 52 تن کشته و 120 تن زخمی شدند.

ده‌ها کشته و زخمی در حملات تروریستی عراق/بغداد امنیتی شد

به گزارش آرانیوز، به نقل از شبکه الجزیره، منابع امنیتی اعلام کردند که انفجار اول مرکزی تجاری در منطقه بغداد الجدیده در جنوب شرق بغداد هدف قرار داد که 19 تن کشته و 48 تن دیگر زخمی شدند. این انفحار در پی درگیری چهار فرد مسلح با نیروهای امنیتی رخ داد.

تروریست‌ها با دو خودروی بمب‌گذاری شده و شماری از بمب‌های دست‌ساز، پاساژ الجوهره در منطقه الغدیر را هدف قرار دادند و چندین نفر را گروگان گرفتند.

 

این منابع افزودند، نیروهای امنیتی توانستند مهاجمان را به کام مرگ کشانده و کنترل محل را به دست گیرند و پس از آن یک عملیات امنیتی برای پاکسازی منطقه آغاز شد.

در همین حال، حاکم زاملی، رییس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از چهار اقدام انتحاری در حمله تروریستی در بغداد خبر داد و گفت که داعش می‌کوشد تا خسارت‌های اخیر خود را با این حادثه جبران کند.

 

بی.بی.سی گزارش داد که گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را که در محله‌ای عمدتا شیعه‌نشین بغداد رخ داده، برعهده گرفته است.

 

مقام‌های پلیس بغداد در ابتدا اعلام کردند که مهاجمان ده‌ها نفر را در داخل مرکز خرید گروگان گرفتند اما این افراد با حمله نیروهای امنیتی به محل حادثه آزاد شدند.

 

به گزارش آسوشیتدپرس، در درگیری میان مهاجمان و نیروهای امنیتی که حدود یک ساعت و نیم طول کشید، چهار مامور پلیس نیز کشته شدند.

 

همزمان با این حمله، نیروهای امنیتی در اطراف منطقه‌ای که ساختمان‌های دولتی و سفارتخانه‌ها در آن واقع شده، مستقر شدند و تعدادی از خیابان‌های اصلی، مراکز خرید و پل‌های شهر را به دلیل نگرانی از حملات بعدی مسدود کردند.

 

یک مقام امنیتی نیز به شبکه سومریه نیوز عراق گفت: نیروهای امنیتی تمامی ورودی‌های بغداد را در پی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده و گروگانگیری در شرق بغداد بستند.

وی افزود: به دستور فرمانده عملیات بغداد نیروهای امنیتی تمامی ورودی‌های بغداد و برخی مسیرها در بغداد را بستند و در همه جا به ویژه در نزدیکی بازارها و مراکز تجاری نیرو مستقر کردند.

 

در این خصوص پارلمان عراق از سازمان‌های امنیتی خواست عملیات پیشدستانه‌ای علیه داعش انجام دهند.

آرام شیخ محمد، معاون رئیس پارلمان عراق ضمن محکوم کردن حملات تروریستی عصر دوشنبه در دو منطقه بغداد الجدیده در بغداد و شهرستان مقدادیه در استان دیالی از نیروهای امنیتی خواست فورا تدابیر پیشگیرانه و تدابیر لازم را برای ممانعت از چنین حملاتی اتخاذ کنند.

او ادامه داد: از نیروهای امنیتی می‌خواهیم تا تلاش‌های اطلاعاتی خود را در خصوص آگاهی یافتن از طرح‌های تروریستی دو چندان کنند و عاملان را تحویل دستگاه قضایی بدهند.

 

در منطقه النهروان شرق بغداد نیز در اثر انفجار خودروی بمب‌گذاری شده که یک کافی شاپ را هدف قرار داده بود هفت تن کشته و 21 تن دیگر زخمی شدند.

در مقدادیه در استان دیالی نیز دو انفجار در منطقه العصری رخ داد که 26 کشته و 52 زخمی برجای گذاشت.

 

منابع افزودند: انفجار اول را یک عامل انتحاری در داخل کافی شاپی در منطقه نظامی شهرک مقدادیه انجام داده بود که در پی آن یک خودروی بمب‌گذاری شده نیز بین تجمع مردمی که در اطراف انفجار اول جمع شده بودند، منفجر شد.

 

در پی این دو انفجار شبه نظامیان چهار مسجد اهل سنت را در محله‌های زاهده خاتون، معلمین، العروبه و مسجد فلسطین منفجر کردند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار