کد خبر: ۱۰۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از صدور هشدار قرمز خبر داد و گفت: آبگرفتگی معابر به صورت گسترده دور از انتظار نیست.
هشدار قرمز هواشناسی در کهگیلویه و بویراحمد؛ منتظر آبگرفتگی گسترده معابر باشید

علی کریمی در گفت‌وگو با آرانیوز در یاسوج، اظهار داشت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی از اواخر وقت امروز چهارشنبه 23 فروردین ماه با ورود سامانه بارشی جدید بر روی استان ناپایداری‌های به صورت رگبار شدید باران، بارش برف در قلل، رعد و برق، تگرگ، صاعقه و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این سامانه تا اواخر وقت پنجشنبه 24 فروردین ماه میهمان مردم استان خواهد بود، عنوان کرد: شدت فعالیت در برخی مناطق است.

کریمی ابراز کرد: بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبکرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت به برخی زیرساخت‌ها از جمله خطوط انتقال برق و خسارت به محصولات کشاورزی از جمله اثر مخاطرات این سامانه است.

وی خواستار آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی و اعضای ستاد بحران شد و افزود: عدم تردد و توقف در حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروها درون و برون شهری، اجتناب از سفرهای برون شهری، کوهنوردی و تردد عشایر کوچرو توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

 
برچسب ها: باران
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار