کد خبر: ۱۰۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۷
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: امسال ۵۶۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در استان کردستان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۲۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
اختصاص ۵۶۲ میلیارد تومان برای طرح هادی کردستان

به گزارش آرانیوز از سنندج، حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل، معاونان و جمعی از کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده در این حوزه اظهار داشت: بنیاد مسکن از رویش‌های شایسته نظام بوده که از اوایل انقلاب تا به امروز در بخش مسکن شهری و روستایی با اهداف خدمتگزاری به اقشار جامعه کارنامه درخشانی داشته است.

وی اجرای طرح هادی روستاها را یکی از اقدامات جامع و با ارزش بنیاد مسکن عنوان کرد و گفت: این اقدامات جلوه و نمود خاصی به روستاها بخشیده و امید که این روند خدمت‌رسانی ادامه داشته باشد.

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، کار بنیاد مسکن و ارائه خدمات در روستاها یک نوع خدمت‌رسانی به خلق هست که قابل تقدیر است شما باید افتخار کنید که به مردم و جامعه خدمت می‌کنید.

پورذهبی "خدمت بی‌منت، خدمت مفید و فایده‌دار و خدمت تأثیرگذار" را از ویژگی‌های خدمتگزاری به خلق ذکر کرد و تصریح کرد: طرح‌ها و خدمات عمرانی در دست اقدام بنیاد مسکن با کیفیت و بهینه‌سازی بهتری صورت گیرد و اگر نواقصی در گذشته بوده آنرا برطرف کرده و این خدمات انجام شده در شهرها و روستاها اطلاع‌رسانی شود.

سعید رسولی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان نیز در این دیدار به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت و از اجرای طرح هادی در 564 روستای استان خبر داد و اظهار داشت: امسال 562 میلیارد تومان برای اجرای طرح هادی در نظر گرفته شده که تاکنون 223 میلیارد تومان آن تخصیص یافته و از این‌ محل 224 پروژه طرح هادی در سال جاری انجام خواهد شد.

وی همچنین از اجرای طرح آسفالت معابر در 303 روستای استان خبر داد و افزود: سال گذشته نیز در 150 روستای استان آسفالت انجام شد. امسال نیز 127 میلیارد تومان برای اجرای آسفالت معابر روستایی کردستان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از بازنگری طرح هادی در 179 روستای سطح استان خبر داد و گفت: مطالعات طرح هادی در 1520 روستای بالای 20 خانوار در کردستان انجام شده و این بازنگری انجام خواهد شد.

وی از احداث سالیانه 4 هزار واحد مسکن روستایی در استان خبر داد و گفت: امسال نیز نوسازی و مقاوم‌سازی خانه‌ها در اولویت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه در سال 1410 جشن پایان مسکن روستایی در کشور و استان گرفته می‌شود، تصریح کرد: متأسفانه در سال گذشته در بخش اعطای تسهیلات 200 میلیون تومانی با بازپرداخت 20 ساله با کارمزد 5 درصد مسکن روستایی با چالش‌هایی مواجه شدیم که امیدواریم برطرف شود.

وی از ارائه تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داد و افزود: تاکنون 4351 متقاضی برای دریافت این تسهیلات به بانک‌های عامل استان معرفی شده و امیدواریم که بانک‌ها با آنان همکاری کنند.

رسولی خاطرنشان کرد: از سال 86 تاکنون 53 هزار و 960 واحد مسکن روستایی که شامل 43 درصد واحدهای استان است، مقاوم‌سازی و نوسازی شده تا در مقابل هرگونه بلایای طبیعی دچار آسیب نشود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان از انعقاد قرارداد همکاری با بنیاد مستضعفان برای احداث یک هزار واحد مسکن محرومان در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: در همین قالب 50 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض، 2تن میلگرد و 10 تن سیمان  رایگان در اختیار متقاضیان قرار داده می‌شود. امسال نیز 361 واحد مسکن روستایی توسط سپاه و کمیته‌امداد احداث و در اختیار روستائیان قرار داده می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار