کد خبر: ۱۰۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سه سال اخیر با هدف توسعه راه‌های ایمن در راستای افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دستیابی به توسعه پایدار در محدوده تحت پوشش این استان ساخته شده که یک رکورد محسوب می‌شود.
رکورد ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان شکسته شد

به گزارش آرانیوز از زاهدان، عطاءاله اکبری در جلسه با مدیر عاملان شرکت‌های راهسازی و مشاوران این عرصه با هدف برنامه‌ریزی منسجم و دقیق برای ادامه فرآیند تکمیل شبکه بزرگراهی استان در سال 1402 اظهار داشت: مردم شریف استان از ما ساخت بزرگراه و جاده‌های دوطرفه را می‌خواهند و این ما هستیم که به عنوان خدمت‌گزاری که تازه هیچ منتی بر کسی نداریم باید به تعهدمان به مسئولیتمان عمل کنیم و دنبال منابع مالی برویم و آن را هر چقدر سخت تامین کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این اداره‌کل در طول سه سال اخیر ثابت کرد که اگر با نگاه تعامل و تلاش و پیگیری خستگی‌ناپذیر عمل شود می‌توان منابع ملی را برای توسعه شبکه بزرگراهی استان جذب و تامین کرد.

وی با بیان اینکه در سطح ملی هر مجموعه‌ای که بیشتر تلاش کند سهم بیشتری از منابع کشور را می‌تواند از آن خود کند، تصریح کرد: نگاه دولت به توسعه زیرساخت‌های این استان مثبت است البته تلاش‌ها در تغییر این نگاه تاثیرگذار بوده است.

اکبری با بیان اینکه همواره یکی از افسوس‌ها، بودن منابع مالی فراوان در کشور و از دست رفتن فرصت تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان در گذشته به دلیل نامعلوم است، گفت: در حال حاضر این اداره‌کل با درک صحیح و هدف‌دار از تاثیر تکمیل زیرساخت‌ها بر توسعه استان و اثبات این نقش در سطوح حاکمیتی و امنیتی، تکمیل شبکه بزرگراهی حوزه عملکردی را در اولویت کاری قرار داده که نتیجه آن در طول سه سال اخیر بهره‌برداری از 210 کیلومتر راه اصلی و بزرگراه بوده که یک رکورد محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: همچنان این اداره‌کل با حمایت همه دلسوزان استان به ویژه استاندار و در سطح دولت وزیر راه و شهرسازی و معاونین وی در سال 1402 بنا دارد در شمال استان بیش از 80 کیلومتر بزرگراه را به شبکه بزرگراهی استان اضافه و همزمان عملیات ساخت بیش از 100 کیلومتر باند دوم را نیز آغاز کند.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار