کد خبر: ۱۰۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از کشف اختلاس ۵۰۰ میلیارد در شهرداری پیرانشهر خبر داد.
‌کشف اختلاس ۵۰۰ میلیاردی در شهرداری پیرانشهر‌

به گزارش آرانیوزاز پیرانشهر، ‌ناصر عتباتی اظهار کرد: در ادامه مبازره قاطع دستگاه قضایی استان با سوء جریانات و فساد‌های مالی، با اعلام ضابط خاص مبنی بر وقوع تخلفات سازمان یافته فساد مالی 500 میلیارد ریالی توسط یکی از اعضای شهرداری پیرانشهر به دادستانی این شهرستان، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی افزود: با صدور دستورات قضایی متهم دستگیر و به منظور طی مراحل قانونی و رسیدگی به اتهام وی موضوع به شعبه بازپرسی ارجاع و متهم با صدور قرار قانونی به زندان معرفی و تحقیقات تکمیلی در جریان بازپرسی ادامه دارد. 

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: دستگاه قضایی با تمام قدرت در مقابل مفسدین ایستاده و هر جایی فساد و تخلف از قوانین را ملاحظه کند برخورد بازدارنده خواهد کرد و هیچ گونه ملاحظه کاری و مماشاتی را نمی‌پذیرد.

عتباتی در ادامه از معدوم سازی بیش از 25 تن انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی، فاسد و تاریخ مصرف گذشته با حضور میدانی نماینده دادگستری در این استان از ابتدای اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی و شرعی ویژه تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان تا کنون خبر داد.

وی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح تشدید بهداشتی نوروز و ماه مبارک رمضان توسط دامپزشکی در استان آذربایجان غربی از 13 اسفندماه 1401 تا12 فروردین‌ماه 1402، بیش از 25 تن انواع فرآورده‌های خام دامی تاریخ مصرف گذشته و فاسد کشف، در سطح استان ضبط و معدوم سازی شده است.

وی افزود: در اجرای طرح تشدید بهداشتی نوروز و ماه مبادک رمضان طی مدت فوق بالغ بر 6500 مورد بازرسی توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی انجام گرفته که در این بازرسی‌ها تعداد 37 مورد پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات و مراجع قضایی معرفی شده اند.

 رئیس کل دادگستری استان آذربایجان با بیان اینکه یک نفر از قضات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان که تحصیلات علمی دامپزشکی هم دارد، گفت: این همکار قضایی در موضوع بهداشت و سلامت غذایی مردم با گروه بازرسی دامپزشکی استان در حال رصد و بازرسی تخلفات این حوزه هستند. 

عتباتی تاکید کرد: مقابله با تهدید بهداشت و سلامتی شهروندان در دستور کار دستگاه قضایی در راستای نظارت بر حقوق عامه قرار دارد و برخورد قانونی قاطعانه با مخلین و تهدید کنندگان بهداشت و سلامت غذایی مردم صورت خواهد گرفت و در این خصوص هیچ گونه مماشات و سهل انگاری پذیرفته نخواهد شد.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار