کد خبر: ۱۰۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳
تبریز- مردم نوع دوست، خیر و مؤمن کلانشهر تبریز در جریان برگزاری بیستمین جشن گلریزان این شهر در ماه مبارک رمضان با اهدای ۱۳ میلیارد تومان زمینه ساز آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد شدند.

جشن گلریزان مردم تبریز با جمع آوری ۱۳ میلیارد تومان برگزار شد

به گزارش آرانیوز این جشن که در تالار معلم تبریز و با حضور اقشار مختلف، خیران و نیز رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی برگزار شد، کمک‌های مالی و نقدی از چند هزار تومان تا چند میلیون تومان جمع آوری شد.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی اظهار کرد: پیش بینی می‌کنیم با کمک‌های خیران و برگزاری جشن‌های گلریزان در شهرستان‌های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی، این کمک‌های مالی تا سقف ۴۰ میلیارد تومان اعم از کمک‌های نقدی و تعهدات جمع‌آوری شود.

رسول تقی پور با بیان اینکه هم اکنون تعداد ۲۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی چشم انتظار کمک و مساعدت‌های مالی مردم برای آزادی هستند، میزان بدهی این تعداد از زندانیان را ۲۲۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: اگر از این رقم ۳۵ میلیارد تومان توسط مردم نوع دوست و خیر برای ستاد دیه استان مساعدت شود، در ۶ تا ۸ ماه می‌توان نسبت به آزادی تمام این زندانیان اقدام کرد.

وی از آزادی تعداد ۵۵۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: بدهی این افراد بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان بود که ستاد دیه استان ۲۲ میلیارد تومان آن را تأمین کرد و مبلغی در حدود ۴۷۳ میلیارد تومان نیز از طریق تقبل از محل اعسار تأمین شد.

تقی پور میزان آورده خانواده‌های زندانیان آزاد شده را ۳.۵ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس تسهیلاتی به میزان ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان نیز با بهره چهار درصدی در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.

به گفته وی همزمان با جشن گلریزان تبریز در شهرستان عجب شیر و هریس نیز این جشن برگزار و در سایر شهرستان‌ها نیز تا پایان ماه مبارک رمضان در روزهای آینده برگزار می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار