کد خبر: ۱۰۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
مدیر سد زاینده‌رود:
اصفهان- مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود و کوهرنگ از بازدید بیش از ۲۰ هزار گردشگر از سد و تأسیسات سد زاینده رود اصفهان در ایام تعطیلات نوروز امسال خبرداد.

بیش از ۲۰ هزار گردشگر نوروزی از سد زاینده رود اصفهان بازدید کردند

سید مجتبی موسوی نایینی در گفت‌وگو با آرانیوز  اظهار داشت: در ایام نوروز امسال بیش از ۲۰ هزار و ۷۸۵ نفر از مهمانان نوروزی از سد و سازه سد زاینده رود اصفهان بازدید و از فضای سبز آن استفاده کردند.

وی افزود: با توجه به عملیات و اقدامات انجام شده برای فضای سبز، نظافت عمومی، پارکینگ و … رضایت حداکثری میهمانان نوروزی از این خدمات به دست آمد.

موسوی نایینی خاطر نشان کرد: با بستر سازی مناسب امسال بیش از ۹ هزار و ۹۶۰ نفر در بیشه اطراف سد زاینده رود اسکان داشتند.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ اضافه کرد: بازدید از سدهای اصفهان از جمله برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر زمینه حضور گردشگران استانی و خارج استانی را در این استان فراهم کرده است.

موسوی نایینی با بیان این که هیچ گونه حادثه‌ای در این بازه رخ نداد، اظهار کرد: خوشبختانه حراست و مراقبت‌های لازم به صورت شبانه روزی در این بازه‌ی زمانی برای حفاظت از تأسیسات، محیط زیست و امنیت مردم به خوبی صورت پذیرفت و لازم می‌دانم از کلیه عوامل دست‌اندرکار و نیز بازدیدکنندگان گرامی که به خوبی همکاری داشتند، تقدیر کنم.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ افزود: در راستای ارتقا کیفیت خدمت رسانی در آینده نظرسنجی بر خط انجام و نظرات بازدیدکنندگان گرامی در قالب تارنما و بارکد طراحی شده دریافت شد.

وی خاطرنشان کرد: دریچه‌های سد زاینده رود بامداد ششم فروردین ماه به منظور توزیع آب برای آبیاری کشت پاییزه کشاورزان شرق اصفهان باز شد و ذخیره سد زاینده‌رود امروز به ۴۱۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از سد و نیروگاههای زاینده‌رود و کوهرنگ اضافه کرد: ورودی به سد ۷۳ متر مکعب بر ثانیه و خروجی از آن ۶۰ مترمکعب بر ثانیه است.

موسوی نایینی تصریح کرد: ذخیره کنونی سد زاینده رود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۴۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

مدیر بهره برداری و نگهداری از سد و نیروگاه‌های زاینده‌رود با بیان اینکه اکنون ۳۴ درصد از ظرفیت سد زاینده رود پُر است، اضافه کرد: در حال حاضر ۶۶ درصد سد خالی است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار