کد خبر: ۱۰۱۶۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان بر نوآوری و ابتکار در حوزه بانکداری متناسب با ظرفیت‌ها و شرایط استان تاکید کرد.

تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر نوآوری در حوزه بانکداری

به گزارش  آرانیوز، محمد کرمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های سیستان و بلوچستان، افزود: نوآوری، خلاقیت و ابتکار در حوزه بانکداری مهم است، این در حالی است که قوانین بانکی نسخه‌ای کلی بوده که در مرکز تصویب می‌شود و بانک‌ها در استان فقط به وظایف تحت این قوانین عمل می‌کنند.

کرمی تصریح کرد: مدیران بانکی باید این اختیارات را داشته باشند که متناسب با شرایط استان تصمیم سازی کنند و در هر استان با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای منطقه و با ابتکار و نوآوری قوانین را بومی سازی کنند.

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان گردش مالی بالایی دارد اما این گردش مالی در منابع بانکی استان ذخیره نمی‌شود.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: گردش مالی استان بسیار بالاست اما این منابع در خود بانک‌های استان رسوب نمی‌کند و بخشی در بانک‌های خارج از استان ذخیره می‌شود و برخی هم در جاهای دیگر ذخیره می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: باید با ابتکار و نوآوری راهکارهای مناسبی طراحی شود تا بانک‌های استان از این گردش مالی به نفع استان استفاده کنند.

وی با بیان اینکه حجم مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه باید به سرعت افزایش یابد، افزود: حجم واردات کشور پاکستان ۷۲ میلیارد دلار است که سهم ایران از صادرات به این کشور کمتر از یک درصد و به ۵ میلیون دلار هم نمی‌رسد و این موضوع در مورد افغانستان هم به همین منوال است که باید به سرعت سهم خود را از صادرات به این دو کشور همسایه افزایش دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه سرمایه‌گذاری نیز بانک‌ها باید مشارکت فعال داشته باشند تا صنایع فرآوری را در استان فعال کنیم و بانک‌ها برای راه اندازی این صنایع کمک کنند.

وی همچنین بر مشارکت بانک‌ها در حوزه کشاورزی، واردات دام، دامپروری، کشت‌های گلخانه‌ای و غیره تاکید کرد.

کرمی بیان کرد: تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌ها در حوزه اشتغال باید نظارت و ردیابی شود چرا که بسیاری از تسهیلات حوزه اشتغال در حوزه‌های دلالی هزینه می‌شود و درصد کمی در حوزه تولید و اشتغال صرف می‌شود.

وی افزود: افرادی که این تسهیلات را در حوزه تولید دریافت کردند باید از سوی بانک‌ها مورد حمایت و پشتیبانی بیشتری قرار بگیرند و به گونه‌ای نباشد که شرایط برای این وام گیرندگان سخت شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار