کد خبر: ۱۰۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۲
رئیس کل دادگستری استان یزد خبر داد؛
یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد با گلایه از حجم بالای ورودی پرونده به محاکم قضائی استان یزد گفت: به ازای هر ۱۱ نفر یک پرونده قضائی در استان تشکیل می‌شود.

تشکیل یک پرونده به ازای هر ۱۱ نفر در استان یزد

به گزارش  آرانیوز، غلامعلی دهشیری، ظهر سه‌شنبه در نشست با معاون عمرانی استاندار و جمعی از مدیران این معاونت، حجم بالای ورودی پرونده به محاکم قضائی استان در موضوعات مختلف را از چالش‌های جدی پیش روی دادگستری استان دانست و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع جرم و آگاهی بخشی حقوقی و قضایی از اولویت‌های دستگاه قضایی استان است.

وی با بیان اینکه حجم بالایی از پرونده‌ها مربوط به حوزه املاک است، عنوان کرد: در این راستا و با همکاری اتحادیه املاک استان و دستگاه‌های مرتبط طرح اعتبار بخشی به اسناد عادی معاملاتی آغاز خواهد شد.

دهشیری تصریح کرد: در این طرح، الکترونیکی کردن اسناد عادی معاملاتی با هدف افزایش امنیت خاطر مردم و پیشگیری از تخلفات حوزه خرید و فروش اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز به کار پنجره واحد زمین در استان یزد بیان کرد: دستگاه‌های متولی باید با جدیت بیشتری این موضوع را پیگیری کنند تا برکات آن برای مردم محسوس باشد.

رئیس کل دادگستری استان در تبیین فعالیت‌های دستگاه قضا در سال گذشته افزود: کسب رتبه دوم کشور توسط اداره کل زندان‌ها، کسب رتبه اول کشور از حیث اجرای قانون حدنگار در اراضی ملی و کشاورزی توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک، کسب رتبه اول کشور در اتقان آراء و کاهش زمان رسیدگی توسط دادگستری کل استان، کسب رتبه سوم کشور در حوزه صلح و سازش با نرخ مصالحه ۵۲.۵ درصد بخشی از توفیقات کسب شده کارکنان خدوم دادگستری استان بوده است.

وی، کمبود فضای فیزیکی مناسب را از مشکلات پیش روی دستگاه قضا استان اعلام کرد و گفت: دادگستری استان از حیث فضای فیزیکی در رتبه ۲۷ کشور قرار دارد که این امر زیبنده مردم استان نیست و تلاش‌هایی در سفر پر خیر و برکت رئیس قوه قضاییه برای آغاز عملیات احداث ساختمان جدید در بلوار شهید قندی صورت گرفته است.

دهشیری افزود: در همین راستا ساخت مجتمع شهید قندی دادگستری کل استان در دستور کار قرار دارد که اجرای آن نیازمند همراهی مدیریت ارشد استان است.

وی، روحیه تعامل و هم افزایی در بین بخش‌های مختلف را از نقاط قوت استان دانست و گفت: میزبانی از رئیس دو قوه در کمتر از ۶ ماه در سال گذشته، مدیریت بخش زیادی از مشکلات و تخریب‌ها در جریان دو سیل سال گذشته، حمایت‌های از واحدهای تولیدی و … نمونه‌ای از این همدلی‌ها بوده است.

دهشیری با اشاره به کسب رتبه ممتاز در کمترین حوادث ترافیکی از حیث مالی و جانی در نوروز سال ۱۴۰۲ گفت: این موفقیت ثمره همدلی، حمایت و پشتیبانی تمام دستگاه‌های متولی است که شیرینی آن به کام مردم خواهد بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار