کد خبر: ۱۰۱۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛
ایلام- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: دو میلیارد و ۴۲۷ میلیون تومان محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌ محلی استان در ایام‌ نوروز به‌فروش رفته است.

فروش ۲.۴ میلیارد تومان محصولات صنایع‌دستی در ایلام

به گزارش آرانیوز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، فرزادشریفی گفت: این میزان فروش از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین‌ماه سال‌جاری در مدت برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و سوغات‌محلی انجام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: در این نمایشگاه‌ها انواع محصولات صنایع‌دستی و سوغات‌محلی استان ایلام به نمایش گذاشته شد و در معرض دید گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت که تولیدات چرم، گلیم، تابلوفرش، چیت و حصیر بیشترین متقاضی را داشتند.

شریفی یادآور شد: از ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۲، ۱۰۰ غرفه در هشت نمایشگاه در نقاط مختلف استان ایلام برپا شد که در این نمایشگاه‌ها، صنایع‌دستی، سوغات‌محلی و خوراکی‌های بومی استان عرضه شد.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۷ تخته سیاه‌چادر در برخی شهرهای استان با عرضه غذای‌محلی یا غرفه‌های نمایشگاهی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی دایر شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام تاکید کرد: هدف از برپایی سیاه‌چادرها معرفی سنن و رسوم عشایر ایلامی به گردشگران نوروزی غیربومی بود.

وی اضافه کرد: محصولات چرم و حصیری، دست‌بافته‌های عروسکی، گلیم، تابلوفرش، سنگ و جواهرات، غذاهای‌محلی، ایده‌های خلاقانه و عسل از جمله تولیدات عرضه شده در این نمایشگاه‌ها بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار