کد خبر: ۱۰۱۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان:
سمنان- مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی استان تا عید فطر دایر است، گفت: هدف از این اقدام حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی است.

بازارچه‌های نوروزی استان سمنان تا عید فطر دایر است

به گزارش آرانیوز، امیر کرم زاده عصر دوشنبه در جلسه مشترک ستاد خدمات سفر و شورای راهبردی استان سمنان به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی استان سمنان تا عید فطر دایر است، ابراز داشت: علاقه مندانی که طی ایام عید موفق به بازدید از این مراکز نشدند می‌توانند از این بازارچه‌ها بازدید کنند.

وی ضمن بیان اینکه دیگر هدف عمده تداوم دایر بودن بازارچه‌ها کمک به تولید کنندگان عرصه صنایع دستی است، افزود: این بازارچه‌ها فرصتی فراهم می‌کند تا تولید کنندگان بتوانند کالای تولیدی خود را تبلیغ و راحت تر آن را عرضه کرده و به فروش برسانند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه طی ایام نوروز سال جاری ۲۵۰ هزار نفر در استان اقامت کردند، ابراز داشت: در این بین شهرهای شاهرود، دامغان و سمنان به ترتیب بیشترین آمار اقامت را به ثبت رساندند.

کرم زاده ضمن بیان اینکه می‌بایست برنامه‌های جامع‌تری طراحی کرد تا استان سمنان از معبر به مقصد تبدیل شود، تصریح کرد: اگرچه با رشد آمار اقامت به نسبت سنوات قبل مواجه بودیم اما به دلیل قرار گرفتن استان سمنان بین دو حرم باید به فرصتی برای رشد اقتصادی این خطه تبدیل شود.

وی ضمن بیان اینکه مقایسه آمار اقامت مسافران نوروزی سال جاری به نسبت سال گذشته حاکی از رشد ۱۴ درصدی است، افزود: در این بین آمار بازدید از مراکز و جاذبه‌های تاریخی و موزه‌های استان سمنان نیز با رشد خوبی مواجه بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار