کد خبر: ۱۰۱۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۲
معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد:
یاسوج_ معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آزمون «هماهنگ شبه نهایی» در استان برگزار می شود.

آزمون «هماهنگ شبه نهایی» در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود

به گزارش آرانیوز،ر مهر، محمد جمالی آرند عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران، افزود: آزمون هماهنگ شبه نهایی جهت آشنایی دانش آموزان با این گونه سوالات در هفته آخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی ابراز داشت: در خرداد ماه سال تحصیلی ۱۴۰۲ سوالات آزمون نهایی مفهومی خواهد بود و از طرح سوالات پر تکرار در امتحانات نهایی امتناع خواهد شد.

جمالی آرند تصریح کرد: با توجه به تأثیر ۴۰ درصدی قطعی معدل پایه دوازدهم در کنکور سراسری سال جدید طراحی و نوع سوالات خرداد ماه متفاوت از سنوات گذشته خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان هفته‌های باقی مانده تا شروع امتحانات نوبت دوم را جهت تقویت و تثبیت یادگیری و همچنین نتیجه گیری مطلوب دانش آموزان بسیار مهم و سرنوشت ساز دانست و از دانش آموزان پایه دوازدهم خواست در کلاس‌ها شرکت فعالی داشته باشند.

جمالی همچنین از آغاز ثبت نام نوبت دوم کنکور سراسری خبر داد و گفت: داوطلبان پایه دوازدهم می‌توانند از ۱۵ تا ۲۱ فروردین ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش اقدام کنند.

جمالی به اهم برنامه‌ها و طرح‌های اجرایی در فروردین، اردیبهشت و خردادماه حوزه معاونت متوسطه اشاره کرد و گفت: برگزاری مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی، برگزاری هفته مشاغل، فرایند هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم و توسعه متوازن، برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و آماده سازی دانش آموزان برای شرکت در المپیاد، جشنواره‌های علمی کشوری، امتحانات پایانی «داخلی، هماهنگ و نهایی» و کنکور سراسری بخشی از این برنامه هاست که در دستور کار قرار گرفته است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار