کد خبر: ۱۰۱۶۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۰
۷۰۰۰ بازرسی از اماکن و مراکز تحت پوشش مرکز بهداشت زاهدان در نوروز امسال انجام شد.
انجام ۷۰۰۰ بازرسی از اماکن زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

به گزارش آرانیوز، سیدمحمود فاطمی در زاهدان اظهار داشت: مانند سال‌های گذشته بازرسین گروه «سلامت محیط و کار» مرکز بهداشت زاهدان در قالب طرح «سلامت نوروزی» در هفته‌های منتهی به نوروز و نیز از ابتدای سال تا 13 فروردین بدون وقفه مشغول خدمت‌رسانی بودند.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان افزود: در این طرح که با حضور 60 بازرس بهداشت محیط انجام شد علاوه بر مراکز داخل شهر و روستا تعداد 59 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی بین راهی نیز مورد بازرسی قرار گرفت؛ همچنین تعداد نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی در مناطق تحت پوشش مجموعاً 312 مورد بوده است.

وی بیان کرد: در جریان این نظارت‌ها 3.5 تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف انسانی جمع‌آوری و برای 75 مورد از مراکز تهیه و توزیع اخطار صادر شد و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند. همچنین از ادامه فعالیت 14 مرکز نیز جلوگیری به عمل آمد.

فاطمی خاطرنشان کرد:  نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه آش و حلیم و نیز قنادی‌ها با جدیت در ماه مبارک رمضان ادامه خواهد یافت.

تشدید نظارت‌های بهداشتی در ماه مبارک رمضان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز اظهار داشت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون بیش از 5 هزار641 بازرسی توسط کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی زاهدان انجام شده و تا پایان ماه مبارک رمضان تمامی اماکن، قنادی‌ها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی تحت کنترل و نظارت ویژه بازرسان بهداشت محیط قرار دارند. 

تشکیل پرونده تخلف برای 64 فروشگاه کالای اساسی سیستان و بلوچستابلوچستان

مهدی زنگنه افزود: به منظور افزایش اطمینان از سلامت و بهداشت مواد غذایی، 165 بازرس بهداشت محیط در شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر نحوه فعالیت مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، رستوران‌ها و قنادی‌ها نظارت کامل خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در دهه اول ماه مبارک رمضان 44 واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شدند و 22 واحد به علت عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب شد. در این بازرسی‌ها 2.5 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته و یا فاقد مشخصات بهداشتی جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار