کد خبر: ۱۰۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۹
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با اجرای طرح حافظان زمین در ایام عید نوروز ۵۲ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و زراعی استان قزوین قلع‌ و قمع و تخریب شده است.
۵۲ ساخت‌وساز غیرمجاز در استان قزوین تخریب شد

مهدی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با آرانیوز در قزوین، با بیان اینکه در قالب طرح حافظان زمین صیانت از اراضی کشاورزی و منابع طبیعی در 20 اسفندماه آغاز شد، اظهار داشت: با اجرای این طرح توسط 40 بازرس و ضابط قضایی تاکنون 52 فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در زمین‌های کشاورزی و زراعی استان قزوین قلع‌ و قمع و تخریب شده که 36 فقره در بویین‌زهرا، 9 فقره در قزوین، 6 فقره در آبیک و یک فقره در البرز بوده است.

وی با ذکر اینکه با قلع‌ و‌ قمع و تخریب این بناهای غیرمجاز بیش از 42 هزار متر مربع از زمین‌های کشاورزی استان آزادسازی شده است، اضافه کرد: 72 درصد احکام قلع‌ و قمع در چارچوب اجرای تبصره ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهرستان بویین‌زهرا اجرا شده و در این شهرستان 36 بنای غیرمجاز قلع‌ و قمع و 2.5 هکتار از اراضی زراعی روستاهای عصمت‌آباد و فتح‌آباد آزادسازی شد.

رحمان‌دوست با یادآوری اینکه 17 درصد احکام قلع و قمع در زمین‌های کشاورزی شهرستان قزوین اجرا شده است، ادامه داد: با اجرای این احکام 1.7 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان قزوین در روستاهای آشنستان و حمیدآباد آزاد شدند. همچنین حدود 12 درصد احکام هم در اراضی زراعی شهرستان آبیک و در روستاهای زیاران و‌ آبیک سفلی اجرا شده است.

وی از اجرای یک حکم تخریب ساخت‌وساز غیرمجاز و اعاده 5 هزار متر مربع زمین در محدوده شهرستان البرز هم خبر داد و یادآور شد: محوطه‌سازی، پی‌کنی و ساختن اتاقک کارگری از جمله ساخت‌وسازهای غیرمجازی بوده که در ایام عید نوروز در زمین‌های کشاورزی 4 شهرستان یادشده تخریب شده است. همچنین یک مورد دپوی نخاله ساختمانی در زمین‌های کشاورزی هم به وضعیت سابق برگشت.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین مبارزه گسترده‌تر با تغییرکاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز را در گرو مشارکت بیشتر مردم دانست و گفت: از هم‌استانی‌ها انتظار داریم در راستای حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی استان قزوین موارد غیرقانونی تغییرکاربری و ساخت‌وساز غیرمجاز را از طریق سامانه تلفنی 131 به اطلاع ما برسانند.

رحمان‌دوست تصریح کرد: در صورت گزارش تخلفات ساخت‌وساز غیرمجاز هیچ تهدیدی متوجه فرد گزارش‌دهنده نیست و اجرای تمامی احکام با حضور پلیس حفاظت امور اراضی و نماینده دادستان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

 
 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار