کد خبر: ۱۰۱۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۶
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:
اصفهان- رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از نفوذ سامانه ناپایدار به استان از روز جمعه ۱۱ فروردین و بارش‌های رگباری در غرب استان خبرداد.

رگبارهای بهاری غرب اصفهان را فرا می‌گیرد/ افزایش تا ۵ درجه‌ای دما

لیلا امینی در گفت‌وگو با آرانیوز با اشاره به اینکه امروز و فردا جوی به نسبت پایدار در سطح استان حاکم است، اظهار داشت: آسمان بیشتر مناطق استان طی این مدت صاف تا قسمتی ابری است و گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی به نفوذ سامانه ناپایدار بارشی به استان از روز جمعه ۱۱ فروردین ماه اشاره کرد و گفت: با فعالیت این سامانه افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید تا شدید در بیشتر مناطق و بارش رگبارهای بهاری را در نواحی غرب استان اصفهان انتظار داریم.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه طی روز شنبه ۱۲ فروردین وزش باد در استان شدت می‌یابد، افزود: وزش باد در مناطق شرقی استان و نواحی مستعد منجر به خیزش گردوخاک و کاهش شعاع دید می‌شود و احتمال اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در محورهای کاشان، نائین، جنوب اردستان، شهرضا، گلپایگان، اصفهان، نجف آباد، میمه، آرام و بیدگل و ورزنه وجود دارد.

وزش باد پدیده غالب اصفهان در روز طبیعت

امینی با بیان اینکه از روز شنبه تا یکشنبه (۱۲ و ۱۳ فروردین) دمای هوای بیشتر مناطق استان بین ۶ تا ۹ درجه کاهش می‌یابد، خاطرنشان کرد: در روز طبیعت پدیده غالب جوی در بیشتر مناطق استان وزش باد خواهد بود.

وی با بیان اینکه دمای هوای استان طی ۲۴ ساعت پیش رو بین سه تا پنج درجه افزایش دارد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۵ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۱۰ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: بوئین میاندشت با دمای ۲ درجه سلسیوس زیر صفر و خور و بیابانک با ۲۷ درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین نقاط استان طی ساعات پیش رو خواهند بود.

امینی همچنین به بارش‌های شبانه روز گذشته در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: بیشترین میانگین بارشی از مبارکه با یک میلیمتر، زرین‌شهر با نیم میلیمتر، نطنز ۹ دهم میلیمتر و شهر اصفهان سه دهم میلیمتر گزارش شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار