کد خبر: ۱۰۱۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان:
زنجان-مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: از ابتدای سفرهای نوروزی تا کنون تردد در جاده‌های استان ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بوده است.

ترددهای نوروزی درجاده های زنجان ۱۰ درصد افزایش یافت

به گزارش آرانیوز جعفر قزوینیان افزود: اکنون شاهد افزایش تردد در مسیرهای خروجی و ورودی استان هستیم که نشان از افزایش مسافر دارد. وی گفت: رعایت نکردن سرعت مطمئنه، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب‌آلودگی از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث جاده‌ای است که از رانندگان می‌خواهیم این موارد را مدنظر داشته باشند.

قزوینیان به وجود مراکز خدمات بین‌راهی و نمازخانه در طول راه‌های کشور اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این ایستگاه‌ها بدین معناست که رانندگان و مسافران مسیر سفر را جزو برنامه و زمان سفر حساب کرده و از آن لذت ببرند و با توجه به توصیه‌های ایمنی برای رفع خستگی، استراحت ۱۵ دقیقه‌ای به ازای هر ۲ ساعت سفر را مد نظر داشته باشند.

وی اتاق مانیتورینگ در قرارگاه ستادهای سفرهای نوروزی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش تصادفات نوروزی دانست و افزود: با استفاده از سامانه «داپ»، تخلفات احتمالی ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق کارت هوشمند رصد می‌شود و پس از احصای این تخلفات به راننده مورد نظر اطلاع‌رسانی و جریمه اعمال می‌شود که نتیجه این اقدام در روز دوم سفرها خود را نشان داد چرا که از آن به بعد دیگر تخلفاتی مانند سرعت غیرمجاز و یا حرکت در باند سرعت از خودروها ثبت نشد که بناست در برنامه‌های آتی به صورت دائمی از اتاق مانیتورینگ بهره جست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در مورد وضعیت ناوگان ماشین‌آلات اداره کل راهداری عنوان کرد: با توجه به سن بالای این ماشین‌آلات، بعد از پیگیری‌های انجام شده توسط نمایندگان مجلس، اجازه ورود ۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه از این نوع ماشین‌آلات البته با عمر زیر پنج سال کارکرد، بدون پرداخت حق گمرک انجام گرفته است.

وی با اشاره به قانونی شدن نوسازی ماشین‌آلات حوزه راهداری اظهار کرد: سالیان سال است که این ناوگان نوسازی نشده و صرفاً بازسازی شده است که با پیگیری‌هایی انجام شده در سال جاری شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه خواهیم بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار