کد خبر: ۱۰۱۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱
شاخص بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش ۱۰ هزار و ۴۳۰ واحد همراه شد.

افزایش ۱۰ هزار و ۴۳۰ واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش آرانیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در روند نوسانی قرار گرفت، اما از میانه بازار روند رو به رشد پیدا کرد، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش ۱۰ هزار و ۴۳۰ واحد نسبت به روز قبل به رقم ۲ میلیون و ۲۹ هزار و ۱۹۱ واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش ۵ هزار و ۷۶۳ واحد به رقم ۵۹۸ هزار و ۲۵۹ واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران بیش از ۷ میلیون و ۵۰۹ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۱۲.۴ میلیرد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از یک‌میلیون معامله و به ارزش ۸ هزار و ۴۴۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند، اما میزان افزایش شاخص‌ها کمتر از یک درصد بود. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۵۲ صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۹۷ صدم درصد افزایش یافت.

شاخص آزاد شناور ۴۷ صدم درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس ۳۴ صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۷۳ صدم درصد افزایش یافت.

امروز نماد‌های هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پالایش نفت اصفهان، کشتیرانی جمهوری اسلامی، مخابرات و پتروشیمی بوعلی و پالایش نفت تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد سرمایه‌گذاری غدیر بیشترین اثر کاهشی در این شاخص را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل بورس امروز با ۲۶۰ واحد افزایش به رقم ۲۴ هزار و ۷۶۴ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ۴۲۱ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۸.۵ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۲۱ هزار فقره معامله و به ارزش ۳۹ هزار و ۴۷۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های آریا ساسول، جهان فولاد سیرجان، پویا زرکان آق دره، پتروشیمی زاگرس، صبا تأمین و بانک دی به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهش در شاص فرابور سرا از خود به جای گذاشته است.

با توجه به شعار سال، یکی از زمینه‌های رشد تولید رونق بازار سرمایه و ح مایت از تولید در قالب تأمین مالی از بازار سرمایه است و دولت باید از بازار سرمایه حمایت جدی کند.

 
نظرشما
پربازدیدها