کد خبر: ۱۰۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مدت‌هاست در انگلیس بر طبل اسلام هراسی می‌کوبند و همین امر سبب اقدامات وحشیانه‌ای چون آتش زدن یک مرد مسلمان پس از خروج از مسجد شده است.

آتش زدن دو مرد مسلمان نتیجه اسلام‌هراسی در انگلیس است

به گزارش آرانیوز عباس مقتدایی، در واکنش به آتش کشیدن دو مرد مسلمان هنگام خروج از مسجد در لندن و بیرمنگام، اظهار داشت: از نخست وزیر انگلیس می‌خواهیم تلاش کند تا حقوق بشر در این کشور رعایت شود.

وی بیان کرد: البته از کشوری که در آن تبعیض نژادی نهادینه شده است، اصول و مبانی حقوق بشری نادیده گرفته می‌شود و استانداردهای دوگانه وجود دارد، نمی‌توان توقع داشت که به خواسته‌های به حق مردم، نژادها، اقلیت‌ها و گروه‌های مختلف فکری و عقیدتی توجه لازم را داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما به عنوان کشوری که نسبت به مسائل مختلف حقوق بشری حساسیت‌های لازم را داریم، از مقامات انگلیس توقع داریم اینگونه آشکارا و عریان اجازه ندهند حقوق بشر در این کشور نادیده گرفته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: البته این موضوع قابل پیگیری از سوی همه ملت هاست، چرا که در اعلامیه جهانی مصوب ۱۹۴۸ حقوق بشر این موضوع مورد توجه قرار گرفته و تاکید شده است همه افراد فارغ از تفاوت‌های فردی، دینی، نژادی و امثال آن حق حیات دارند. اکنون حق حیات برای کسانی که مهاجرین جامعه انگلیس هستند، نادیده گرفته شده است البته این موضوع در برخی از موارد شامل خود ساکنان اصلی انگلستان هم می‌شود.

ملت‌های جهان خواستار رعایت حقوق بشر در انگلیس هستند

وی تاکید کرد: مقامات انگلستان باید نسبت به حقوق بشر حساسیت‌های لازم را داشته باشند و ملت‌های جهان امروز پیگیر رعایت حقوق بشر در انگلیس هستند. توقع آن است که دولت انگلستان علیرغم ویژگی‌های ذاتی خود در نادیده گرفتن حقوق بشر سایر ملت‌ها، نسبت به تأمین حقوق بشر در این کشور اقدام کند.

مقتدایی درباره علت آتش زدن مسلمانان در انگلیس، گفت: نتیجه فعالیت‌های مخرب رسانه‌ای، سیاسی، اجتماعی و نظایر آن در انگلیس، دوگانگی میان انسان‌ها و ایجاد استانداردهای دوگانه درباره حقوق بشر است. مدت‌هاست که در انگلیس بر طبل اسلام هراسی می‌کوبند و همین امر سبب شده در جامعه انگلستان نسبت به کسانی که عقاید دینی دیگری دارند، واکنش‌هایی از این دست پدید آید و این اسلام هراسی منجر به وقوع این اقدام خلاف حقوق بشر و وحشیانه شده است.

وی افزود: اگرچه ممکن است آتش زدن این دو مرد مسلمان در انگلیس توسط یک فرد یا گروه انجام شده باشد، اما کل جامعه انگلستان باید مسئولیت خود را نسبت به این موضوع مورد توجه قرار دهند و وقت آن فرا رسیده است که مردم و مقامات انگلستان به ابعاد حقوق بشری و مسئولیت‌های خود بازگردند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در واکنش به سکوت غربی‌ها نسبت به این جنایت هولناک، اظهار داشت: استانداردهای دوگانه غرب در آینده‌ای نه چندان دور کار دست آنان خواهد داد. غربی‌ها از یک سو ادعای حمایت از حقوق بشر دارند و نسبت به سایر ملل و کشورها اینگونه وانمود می‌کنند که حساسیت‌های لازم را دارند، در حالی که آنچه در غرب رخ می‌دهد نشانگر استانداردهای دوگانه و استفاده ابزاری و دروغین از حقوق بشر است.

مقتدایی با اشاره به اینکه انگلستان هم در حال استفاده ابزاری از حقوق بشر است، گفت: کشورهای اروپایی نیز سردمدار استفاده و بهره گیری از حقوق بشر در راستای منافع سیاسی خودشان هستند و صرفاً از حقوق بشر برای رسیدن به اهداف و منافع خود استفاده می‌کنند اما آن را در عمل و در کشورهای خود کاملاً نادیده می‌گیرند و زیر پا می‌گذارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار