کد خبر: ۱۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴
رئیس انجمن منشیان صحنه خانه سینما از مسئولان رده بالای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست امنیت شغلی سینماگران را پیگیری کنند و نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند.

وزارت ارشاد جلوی تخلف‌ها را بگیرد!

به گزارش خبرنگار آرانیوز، زینت رضا گفت:‌ امنیت شغلی سینماگران موضوع بسیار مهمی است و تحقق آن نیازمند همراهی وزارت ارشاد است چون خانه سینما به عنوان صنف به تنهایی نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

او با ابراز تأسف از وضعیت فعلی امنیت شغلی سینماگران ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کسانی که کار می‌کنند، اصلا عضو خانه سینما نیستند در حالی که قرار بود تهیه‌کنندگان موظف شوند با اعضا خانه سینما کار کنند اما می‌بینیم که حق‌کشی‌ها همچنان ادامه دارد.

رضا در پاسخ به این پرسش که چرا طرح پیشنهادی خانه سینما مبنی بر لزوم همکاری تهیه کنندگان با اعضای خانه سینما که به منظور امنیت شغلی این اعضا مطرح شده است، اجرایی نمی‌شود، تصریح کرد:‌ دوستان این موضوع را پیگیری می‌کنند، اما متأسفانه بعضی از تهیه‌کنندگان اصلا رعایت نمی‌کنند و سر منشأ اصلی حل این مشکلات وزارتخانه است که اگر جلوی این تخلفات و متخلفان را بگیرد، این مشکلات کمتر خواهد شد.

رئیس انجمن منشیان صحنه در ارزیابی عملکرد هیأت مدیره فعلی خانه سینما برای پیشبرد امنیت شغلی توضیح داد: جلسات هیأت مدیره به طور مرتب برگزار می‌شود اما همان‌طور که گفتم هر چقدر هم که اصناف تلاش کنند، وقتی به مسایلی مانند پروانه ساخت اهمیت داده نمی‌شود، خانه سینما به تنهایی کاری از دستش برنمی‌آید و پشتوانه تحقق امنیت شغلی، خود وزارت ارشاد است.

او درباره تدوین اساسنامه انجمن منشیان صحنه نیز گفت:‌ فعلا در حال بررسی هستیم و بعید می‌دانم اساسنامه ما تا قبل از عید آماده شود چون تدوین اساسنامه چیزی نیست که بتوان سطحی از آن گذشت بلکه نیازمند بررسی همه جانبه است زیرا نمی‌توان آنچه را که مصوب می‌شود، بعدا براحتی عوض کرد بنابراین باید در تدوین آن دقت بالایی داشت.

زینت رضا در پایان درباره حضور در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال در جشنواره کاری ندارم و بیشتر انرژی‌ام را بر فعالیت‌های صنفی متمرکز کرده‌ام.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار