کد خبر: ۱۰۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران:
سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران از استقبال خوب شهروندان و مسافران تهران از تورهای نیم روزه گردشگری ویژه طبیعت گردی خبر داد و افزود: شهروندان برای شرکت در تورهای گردشگری می توانند با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند.

برای شرکت در تورهای شهرداری با ۱۳۷ پلاس تماس بگیرید
به گزارش آرانیوز ، امیرقاسمی گفت: با توجه به پوشش خوب صدا و سیما از برنامه های گردشگری شهر تهران و پخش گزارش هایی از  آن در اخبار ساعت ۱۸ بعدازظهر، تعداد تماس شهروندان و گردشگران پایتخت با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ پلاس بیشتر شده است.

وی با اشاره به استقبال گردشگران ازتورهای گردشگری شهر تهران افزود: برای تورهای نیم روزه از جاذبه های گردشگری شهر تهران ۱۸ مسیر را پیش بینی کرده ایم که هر کدام از این مسیرها نامگذاری شده که می توان به مسیرهای هنردر گذر زمان، تاریخ در گذر زمان، سردرباغ ملی، موزه های سی تیر، باغ گردی، مسیرهای طبیعت گردی، دروازه دولت، هفت چنار، فردوسی تا ابوسعید، دروازه دولت تا حصار بوعلی، گذر نادری، گذر سیروس، سر پل تجریش و کاخ موزه های شهر تهران اشاره کرد.

سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران با بیان اینکه تورهایی که شهرداری برگزار می کند، با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران است، ادامه داد: برای برگزاری این تورها ابتدا از آژانس های مختلف استعلام قیمت گرفتیم که چه خدمات با چه قیمتی ارائه می دهند. با توجه به تاکید شهردار تهران مبنی بر توسعه گردشگری ارزان قیمت در شهر تهران مقرر شد تا با همکاری شرکت واحد اتوبوسرانی پایتخت تورهای نیم روزه ارزان قیمت با سطح خدماتی که آژانس های مسافرتی ارائه می دهند، برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه این تورها با مشارکت موسسه تهران شناسی که مجوز برگزاری تورهای گردشگری را دارد، برگزار می‌شود، اظهارکرد: این تورها بدون دریافت هیچ گونه سودی از سوی این موسسه و با سوبسید شهرداری تهران برگزار می شود.

قاسمی با بیان اینکه شهروندان می توانند هم از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ پلاس و هم از طریق سایت visit.thehran.ir  اقدام به کسب اطلاع و ثبت نام در این تورها کنند، یادآور شد: در روزهای نخست تعطیلات استقبال خوبی از تورهای طبیعت گردی مانند باغ گیاه شناسی، موزه هفت چنار و دارآباد شد. به دلیل هوای بارانی مردم تمایل داشتند تا این مناطق را بازدید کنند.

وی با اشاره به اینکه ساعت برگزاری این تورها نیز به فراخور استقبال گردشگران شناور در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: به عنوان مثال برای برگزاری تور باغ گردی که شامل باغ پرندگان و موز مینیاتور می شود، ابتدا زمان ارائه خدمات این مجموعه ها را بررسی می‌کنیم و براساس این زمان، ساعتی که گردشگران تمایل دارند تا از این تور استفاده کنند را در نظر می گیریم. اگر گردشگران تمایل داشته باشند در این تور بعد از افطار حضور داشته باشند چنانچه ساعت ارائه خدمات این مجموعه ها با ساعتی که گردشگران پیشنهاد می دهند، هماهنگ باشد، تور را در همان زمان پیشنهاد شده برگزار می کنیم.

سرپرست ستاد گردشگری شهرداری تهران در ادامه با بیان اینکه با شروع ماه مبارک رمضان شب ها نیز  تور گردشگری برگزار می شود، گفت: یکی از این تورها برای حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) است که از ساعت ۳ بعد ازظهر شروع و از اماکن گردشگری منطقه ۲۰ مانند چشمه علی، قلعه گبری و برج طغرل نیزبازدید می شود، گفت: با شروع اذان مغرب دوباره گردشگران به حرم بازگردانده می شود تا مهمان سفره افطار حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) شوند.

وی افزود: از ساعت ۷ شب تور رایگان از اراضی عباس آباد ضلع شمال از تقاطع حقانی بوستان آب و آتش برگزار می‌شود که اتوبوس از این نقطه به سمت برج میلاد حرکت می‌کند. گردشگران را در کنارایستگاه مترو پیاده و گردشگرانی که قصد بازدید از برج آزادی را دارند، سوار می کند. این اتوبوس ها تا ساعت ۱۲ شب فعال هستند.

قاسمی با اشاره به تورهای گردشگری پیاده در شهر تهران ادامه داد: ۲۰ تور ویژه مسیرهای پیاده در شهر تهران در نظر گرفته شده که تحت عناوینی چون هنر تا موسیقی، گردشگری مقاومت، کن گردی، هنر تا فرش، ولی عصر، سفر به صرف چای و آهن، محدوده میدان حسن آباد، میدان مشق، گذر علاء الدوله، میدان امام خمینی، دوران قاجار، گذر ادیان، گذر میرزا محمود وزیر، حوالی میدان شهدا، لاله زار، گذر ری و در محضر حرم عبدالعظیم حسنی (ع) است. دراین مسیرها لیدر تورها مستقر شده اند. مردم می توانند هم با مراجعه به این مسیرها و هم از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ با این لیدرها هماهنگ شوند و درطی روز نیز چند بار این تورها برگزار می شود.

به گفته وی از ساعت ۹ صبح لیدرها در مسیرهای تعیین شده مستقر هستند و تا افطار  فعالیت می کنند و حتی اگر متقاضی برای بعد از افطار وجود داشته باشد، این لیدرها حضور دارند.

سرپرست ستاد گردشگری با تاکید بر اینکه  تا زمانی که گردشگر داشته باشیم این مسیرها فعال هستند، اظهارکرد: در ۲۰ مسیر تورهای پیاده ۴۰ لیدر فعالیت می کنند.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه های ستاد گردشگری شهرداری تهران در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ یادآور شد: امسال با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه ای تدارک دیده شده است که هم بار معنوی و هم شادی برای شهروندان و گردشگران داشته باشد. مهمتر اینکه برای مسافران شهر تهران که از شهرها و حتی کشورهای دیگر به پایتخت مسافرت می کنند بستر جذابی برای گشت و گذار مهیا شود.

امیر قاسمی با بیان اینکه جشن های ویژه نوروز ۱۴۰۲ تا دوم فروردین فعال بودند و از روز سوم که ماه مبارک رمضان آغاز می شود، سبک این برنامه ها تغییر می کند، گفت: در واقع شهرداری تهران از این تاریخ طرح افطار تا سحر را اجرا می کند. این در حالی است که سازمان پارک ها و مناطق۲۲گانه، بوستان هایی را برای اسکان و زدن چادر مسافرانی که به تهران می آیند  مهیا کرده است و در هشت بوستان بزرگ شهر تهران  این امکانات برای مسافران تهران فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی کرده ایم برای ارایه سرویس بهتر به شهروندان در مبادی ورودی شهر مانند سازمان پایانه، راه آهن، فرودگاه امام خمینی، فرودگاه مهرآباد غرفه های اطلاع سانی و استقبال ازمهمانان تهران ایجاد شود، افزود: در این غرفه ها بسته های نوروزی را به مسافران عرضه می کنیم که از جمله می توان به نقشه شهر تهران اشاره کرد. نقشه شهر تهران با همکاری سازمان فاوای شهرداری تهران تهیه شده است و اماکن گردشگری، موزه ها، باغ موزه‌ها، خانه موزه ها و برخی از رستوران هایی که شرایط مناسبی در  شهر تهران دارند در کنار امکان گردشگری پایتخت مانند اراضی عباس آباد، برج میلاد، برج طغرل، دریاچه خلیج فارس، بقعه های متبرکه دیده شده است.

سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران ادامه داد: در پشت نقشه نیز اماکن گردشگری مجموعه های شهرداری تهران که در اختیار مدیریت شهری قرار دارد، وجود داد تا بتوانند از این مکان‌ها بازدید کنند. در بسته مسافران نوروزی یک کتابچه نیز قرار داده شده که با همکاری میراث فرهنگی استان تهران آماده شده است.

 وی با بیان اینکه بلیت های تخفیف های نوروزی نیز در این بسته ها قرار داده شده است، یادآور شد: با توجه به اینکه یکی از  شعارهای ما این بود که گردشگری ارزان و آسان را ترویج کنیم، به همین دلیل با مجموعه های گردشگری و تفریحی وارد مذاکره شدیم و تخفیفاتی را از  این مجموعه ها برای شهروندان و مسافران نوروزی تهران گرفته ایم بن ها را داخل این بسته ها قرار داده ایم که شهروندان می توانند با ارائه این بن ها به مجموعه های گردشگری از تخفیفات استفاده کنند.

امیر قاسمی با اشاره به استقرار ۹۰ غرفه اطلاع رسانی در شهر تهران در نقاط مختلف شهر اظهارکرد: این غرفه ها در مکان هایی مستقر هستند که پر تردد بوده و یا در ابتدای ورودی اماکن گردشگری و میادین اصلی  قرار دارد و توسط مناطق ۲۲گانه راه اندازی شده است. در این غرفه ها بسته های گردشگری و راهنمایی را به مسافران نوروزی ارائه می دهند.

وی با اشاره به تورهای پیاده گردشگری در مناطق ۱، ۱۱ و ۱۲ تاکید کرد: در مسیرهای در نظر گرفته شده تورلیدرها حضور دارند و هر چند نفر گردشگری که در این مبادی جمع می شوند به صورت پیاده به اماکن گردشگری برده می شوند و بعد از بازدید از این اماکن دوباره به نقطه مبداء حرکت بازگردانده می شوند.

سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران در ادامه با بیان اینکه بهترین ساعت را برای برگزاری تورهای گردشگری برای تهرانی ها و مهمانان پایتخت در نظر گرفته ایم، گفت: باتوجه به اینکه برنامه های گردشگری در ماه مبارک رمضان برای بعد از ساعت اذان مغرب پیش بینی شده است، این راهنمایان تورها نیز تا بعد از اذان فعال هستند و به شهروندان خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: تورهای دوچرخه سواری نیز پیش بینی شده که در ایام نوروز بتوانند تحت عنوان «شهر بی دود» فعال باشند. این تورها در محدوده مناطق ۱، ۱۱ و ۱۲ به صورت ویژه برگزار می شوند.

قاسمی با اشاره به تغییر ساعت کار موزه های تحت نظارت شهرداری تهران ادامه داد: ساعت کار موزه ها، باغ موزه و خانه موزه های شهر تهران که زیر نظر شهرداری فعالیت می کنند تا ۱۰ شب در نظر گرفته شده است این در حالیست که ساعت کار مجموعه هایی مانند منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد، برج میلاد، دریاچه خلیج فارس و همچنین مجموعه برج آزادی تا پاسی از شب است.

وی افزود: یک اتوبوس دو طبقه  نیز تحت عنوان اتوبوس ویژه گردشگری در شهر تهران داریم تا صبح، بعدازظهر و شب در شهر تهران فعال باشد و شهروندان بتوانند از خدمات این اتوبوس استفاده کنند.

سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران یادآور شد: امسال برای نخستین بار با همکاری موسسه تهران شناسی خدمات مشاوره گردشگری نیز با همکاری سامانه ۱۳۷ پلاس ارائه می شود که متقاضیان با زدن کد ۴ هم سوالات خود را مطرح و هم مشاوره گردشگری دریافت می‌کنند. این مشاوره‌ها با استفاده از کارشناسان موسسه تهران شناسی به شهروندان و گردشگران ارائه می شود.

وی تاکید کرد: یک کار ویژه ای تحت عنوان استودیو سیار در شهر تهران انجام داده ایم که یک دستگاه اتوبوس مبله در شهر حرکت می‌کند، با مردم مصاحبه می‌گیرد و برنامه های شاد برای آنها اجرا می کند. فیلمی از این برنامه ها تهیه می شود و هر شب نیم ساعت از آن روی آنتن سیما می رود تا شهروندان انگیزه سفر داشته باشند.

امیر قاسمی همچنین گفت: کلیپ های یک دقیقه ای را به عنوان «تهران نما» تهیه کرده ایم که درشبکه های صدا و سیما پخش و بعد در فضای مجازی منتشر می شود. ما برای اینکه اماکن گردشگری تهران را  بتوانیم به مسافران نوروزی معرفی کنیم با همکاری سازمان پایانه ها ۳۰ کلیپ یک دقیقه ای در اتوبوس های بین شهری پخش می کنیم تا مسافران در بدو ورود به تهران مقاصد گشت و گذار خود را به راحتی انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه امسال در مجموعه شهرداری تهران با شعار «بهار ایران» برنامه هایی را طرح ریزی کرده ایم که تمام فعالیت های گردشگری نیز در قالب این شعار و تحت عنوان «تهران دوست داشتنی» ارائه می شود، افزود: یکی دیگر ازبرنامه هایی که با توجه به ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده ایم، برگزاری تورهای گردشگری برای روزه اولی هاست؛چه دختر و چه پسر تا بتوانیم در ساعات نزدیک افطار تور مختصری برگزار کنیم تا به افطار ختم شود و اگر در طول روز هم برگزار می شود، فشاری به این بچه ها نیاید و خاطره ای ازسال اول روزه داری به یادگار بماند. در تمام ۳۵۲ محله شهر تهران به صورت محله ای این تورها برگزار می شود.

سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های جذاب گردشگری «تهران در قاب عکس نوروز» است که از شهروندان خواسته ایم تا عکس های خانوادگی ای را که در امکان گردشگری شهر تهران می گیرند در بخش مسابقه سامانه جامع گردشگری تهران vsit.thehran.ir بارگذاری کنند. این مسابقه در سطح مناطق ۲۲گانه برگزار می شود که در هر منطقه سه نفر منتخب و در نهایت ازبین منتخبان مناطق نیز سه نفر در سطح شهر انتخاب و هدایایی به آنها اهدا می شود همچنین در نظر گرفته ایم تا اگر گردشگرانی که از شهرهای مختلف به تهران سفر و در این مسابقه شرکت کرده اند، جوایزآنها به آدرسی که ارائه می دهند، ارسال شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در ایام نوروز در برخی از اماکن گردشگری شهر با ترافیک انسانی روبه رو هستیم و امکان دارد صفی ایجاد شود بنابراین برای اینکه بار ترافیک این مجموعه ها راکاهش دهیم یک مسابقه و بازی طراحی کرده ایم که برای اولین بار ارائه شده است. این مسابقه در غرفه های اطلاع رسانی در اختیار  شهروندان قرار می دهیم. آنها در این بازی به اماکن گردشگری شهر تهران نگاه می کنند که هلوگرام هایی به آنها اهدا می شود که هر چه تعداد این هلوگرام ها بیشتر باشد در قرعه کشی برای دریافت جایزه شانس بیشتری دارند.

امیر قاسمی با اشاره به ارائه پیک عمو نوروز به خانواده هایی که با کودکان خود به گردش در تهران می پردازند، یادآور شد: این پیک های نوروزی در غرفه های اطلاع رسانی به خانواده هایی که با کودکان خود به گشت و گذار می پردازند، ارائه می شود تا کودکان هم با اماکن گردشگری شهر تهران آشنا شوند و هم تصاویر این اماکن را رنگ آمیزی کنند.

 

وی با بیان اینکه با همکاری مناطق، سمن ها و گروه های جهادی فعال در نظر داریم تا طبیعت را برای روز سیزدهم فروردین پاک سازی کنیم، تاکید کرد: شب ۱۲ فروردین ماه در جاهای مختلف شهر تهران مراسم جشن و اهتزاز پرچم برگزار می شود همچنین موزه های زیر نظر شهرداری تهران نیز تا ساعت ۲۴ باز هستند و در قالب شب بهاری به مناسبت این روز برنامه هایی را ارائه می دهند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، سرپرست ستاد گردشگری شهر تهران تاکید کرد: در تلاش هستیم تا تهران را از یک معبر به یک مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار