کد خبر: ۱۰۱۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۱
مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان:
اهواز- مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با ساخت و بهره برداری از ترمینال‌های کالای اساسی و غلات در بندر امام، ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۲۵ میلیون تن خواهد رسید.

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالاها در بندر امام به ۲۵ میلیون تن می‌رسد

به گزارش آرانیوز  بهروز آقایی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای ترمینال‌های بنادر را جزو عوامل اصلی و مهم در جذب کالا و کشتی دانست و خبر داد: تعدادی از ترمینال‌ها در بندر امام در حال توسعه و تعدادی دیگر در مرحله بهره برداری قرار دارند؛ همچنین طرح ترمینال کانتینری به عنوان یکی از اصلی‌ترین ترمینال‌ها در سال جاری اجرایی خواهد شد.

وی، ترمینال نفتی بندر امام با بیش از هشت میلیون تن ظرفیت دینامیکی را یکی از بزرگترین ترمینال‌های کشور عنوان کرد و افزود: ترمینال مواد معدنی با ظرفیت ۱۰ میلیون تن نیز امسال به عنوان ترمینال تمام مکانیزه اجرایی می‌شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان در خصوص ترمینال کالاهای اساسی و غلات در این بندر گفت: عملیات اجرایی چهار ترمینال با بیش از هشت هزار میلیارد سرمایه گذاری در حال اجرا است و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال ترمینال شماره سه به بهره برداری خواهد رسید.

آقایی، زمان بهره برداری از ترمینال شماره ۲ را سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و ادامه داد: تلاش شده تا سال ۱۴۰۴، چهار ترمینال کالاهای اساسی و غلات در بندر امام ساخته شوند و به بهره برداری برسند.

وی اضافه کرد: با زیرساختی که در حوزه ترمینال‌های کالاهای اساسی در بندر امام ایجاد خواهد شد، ظرفیت ۲۵ میلیون تنی را تجربه خواهیم کرد، ضمن اینکه این ظرفیت در پایداری امنیت غذایی کشور، کاهش هزینه‌های واردات و استانداردسازی کالاهای اساسی نیز نقش دارد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی خوزستان عنوان کرد: در نیمه نخست سال ۱۴۰۲، طرح‌هایی با بیش از پنج هزار میلیارد تومان در بندر امام به بهره برداری می‌رسند که در مقایسه با سایر بنادر کشور، بیشترین سرمایه گذاری انجام شده است.

وی در ادامه هوشمندسازی بنادر را یکی از شاخصه‌های اصلی پایش بنادر عنوان کرد و افزود: هوشمندسازی سبب تسهیل و تسریع فرآیندها، کاهش زمان ماندگاری کالا در بنادر و همچنین روند صادرات و واردات کالا می‌شود.

آقایی به هوشمندسازی فرآیندها در بندر امام اشاره کرد و گفت: با این کار مجموع شاخص‌هایی که به عنوان شاخص‌های استاندارد جهانی محسوب می‌شوند، در این مجتمع بندری بهبود یافته است و تلاش داریم با الکترونیکی شدن فرآیندها پاسخگوی نیاز تجار کشور و تجار بین‌المللی باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار