کد خبر: ۱۰۱۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
شهردار منطقه 9 تهران گفت: در راستای گرامیداشت آیین‌های نوروز باستانی و گرامیداشت ماه رمضان، برنامه دهکده بهار ایران برگزار می ‌شود.

برگزاری دهکده بهار ایران در میدان آزادی

به گزارش آرانیوز سید رحیم مرتضوی شهردار منطقه 9 تهران گفت: در راستای گرامیداشت آیین‌های نوروز باستانی و گرامیداشت ماه مبارک رمضان با رویکرد معرفی آیین‌ها و سنت‌های اقوام مختلف ایرانی، ویژه‌برنامه‌های متنوعی با عنوان «دهکده بهار ایران» در میدان آزادی در منطقه ۹ برگزار می‌شود.

شهردار منطقه 9 تهران ادامه داد: گذرگاه اقوام در میدان آزادی، جشنواره غذای محلی، سوغات و صنایع دستی در سیاه چادرهای عشایری با پوشش‌های محلی مستقر و آیین و رسوم نوروزی را به همراه موسیقی محلی اجرا می‌کنند. همچنین بازارچه سنتی در قالب ۴۰ غرفه نیز در حاشیه این مراسم دایر است.

مرتضوی در ادامه عنوان کرد: از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری آیین و رسوم ملل فارسی زبان در میدان و در جوار برج تاریخی آزادی اشاره کرد. همچنین برای ایجاد فضایی دلچسب برای تمامی اقشار و گروه‌های سنی مختلف یک شهر بازی پرتابل و کارگاه‌های خلاقیت و بازی vr برای کودکان تدارک دیده شده است.

این مقام ارشد شهری در منطقه۹ یادآور شد:  برگزاری جنگ شادی به همراه حضور خواننده‌های مطرح و گروه‌های آکروبات باز از دیگر برنامه های متنوعی است که در ایام نوروز از ساعت ۲۰لغایت ۲۴ اجرا می‌شود.

شهردار منطقه ۹ تهران ابراز امیدواری کرد که سال پیش رو سالی توأم با موفقیت و اخبار خوش برای شهروندان باشد.

ویژه برنامه های نوروزی منطقه ۹ در میدان آزادی در ایام نوروز و از یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ لغایت۲۴ اجرا می‌شود.

پایان پیام/

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار