کد خبر: ۱۰۱۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۶
رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: با اعتباری نزدیک ۴۰۰ میلیارد ریال، پروژه بهسازی محور قم- قنوات حدفاصل مرکز تعویض پلاک- روستای مبارک‌آباد به طول ۵.۵ کیلومتر اجرایی شد.
طرح بهسازی محور قم- قنوات عملیاتی شد

به گزارش خبرگزاری آرانیوز، محمد معارف‌وند، رئیس اداره نگهداری راه‌های این اداره کل از عملیاتی شدن طرح بهسازی محور قم- قنوات خبر داد.

وی افزود: طول مسیر اجرایی پروژه به صورت رفت و برگشت، بالغ بر 11 کیلومتر(5.5 کیلومتر در دو باند) و عرض آن به طول متوسط در هر باند 15 متر است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در خصوص مقطع اجرایی طرح بهسازی محور قم- قنوات، گفت: مقطع اجرایی پروژه در حدفاصل مرکز تعویض پلاک استان تا ابتدای ورودی روستای مبارک آباد واقع شده است.

معارف‌وند میزان اعتبار تخصیصی این پروژه مهم جاده‌ای را افزون بر 400 میلیارد ریال عنوان و توضیح داد: اعتبار این طرح از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اعتبارات وزارت نفت تامین شده است.

وی در خصوص مشخصات فنی- اجرایی پروژه بهسازی محور قم - قنوات، عنوان کرد: اجرای عملیات درزگیری با قیر پلیمری، تراش آسفالت و لکه‌گیری، اجرای ماسه آسفالت رگلاژی، اجرای روکش آسفالت توپکا در یک باند و اجرای روکش آسفالت توپکا با افزودنی پودر لاستیک فرآوری شده در باند دیگر و غیره از مهمترین مشخصات فنی اجرایی این پروژه است.

معارف‌وند به بازه زمانی اجرای این طرح اشاره و گفت: از دهه نخست اسفندماه امسال عملیات اجرایی پروژه آغاز شده که شاهد تکمیل آن تا پایان آبان‌ماه سال 1402 خواهیم بود.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم ضمن یادآوری این مهم که به دلیل موقعیت محور قم- قنوات که به عنوان یک محور اصلی از ترافیک ترکیبی و چشمگیری برخوردار است، خاطرنشان کرد: از تمامی رانندگان گرامی به ویژه اهالی محترمی که از این محور تردد می‌کنند درخواست می‌شود ضمن رعایت جوانب ایمنی، همکاری لازم را با مجریان طرح داشته باشند.

بخش قنوات از قطب‌های کشاورزی، دامداری و منتهی به سایت ذخیره‌سازی گاز طبیعی سراجه استان بوده که از اهمیت خاصی در مبادلات اقتصاد محور این بخش دارند.

انتهای پیام

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار