کد خبر: ۱۰۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹
به منظور تامین نظر شورای نگهبان:
نمایندگان مردم مقرر کردند تا دولت جهت ‌تأمین ماشین‌آلات آبرسانی و راهسازی و طرحهای آب و راه عشایری مبلغ ۲۰ همت اوراق مالی منتشر کند.

۲۰ هزار میلیارد ریال انتشار اوراق مالی برای تامین ماشین آلات آبرسانی و طرح‌های آبی عشایریبه گزارش آرانیوزبه نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۲۴ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ایرادات لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ اعاده شده از شورای نگهبان با اصلاح بند الحاقی ۱، ۴ و ۵ تبصره (۵) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۱ تبصره ۵ اصلاح شده ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ دولت مجاز است مبلغ بیست هزار میلیارد (۲۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی منتشر و پس از واریز به ردیف درآمدی شماره ۳۱۱۰۸، منابع حاصله را از محل ردیف ۶۱-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون جهت تأمین ماشین‌آلات آبرسانی و راهسازی و طرح‌های آب و راه عشایری هزینه نماید.

براساس بند الحاقی ۴ تبصره ۵ اصلاح شده ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ بدهی‌های قطعی نیرو‌های مسلح بابت پرداخت بدهی‌های آب، برق، گاز و مخابرات به شرکت‌های خدمات‌دهنده، که در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط تا پایان سال ۱۴۰۱ ایجاد شده، با مطالبات قطعی معوق دولت از اشخاص مزبور تا مبلغ چهل و سه هزار میلیارد (۴۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال در سقف بند (ط) این تبصره از طریق اسناد تسویه خزانه به‌صورت جمعی – خرجی تسویه می‌شود.

براساس بند الحاقی ۵ تبصره ۵ اصلاح شده ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲؛ قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) از طریق شرکت‌های وابسته و تابعه مجاز است تا سقف یکصدهزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال اوراق مالی اسلامی بر اساس توافقنامه‌ای که با وزارت امور اقتصادی و دارایی امضاء می‌کنند، منتشر نمایند. بالاترین مقام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) تعهدنامه مبنی بر مجاز بودن خزانه‌داری کل کشور به برداشت از حساب درآمد اختصاصی قرارگاه نزد خزانه و سایر حساب‌های بانکی قرارگاه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بانک‌های عامل در صورت عدم ایفای تعهد بازپرداخت اصل و سود اوراق یادشده را تسلیم می‌کند. سازمان بورس و اوراق بهادار موظف است گواهی وزارت امور اقتصادی و دارایی (خزانه‌داری کل کشور) مبنی بر اخذ تعهد مزبور را به عنوان تأمین اوراق مزبور قبول کند. وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر سه‌ماه یک‌بار به مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.

 
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار