کد خبر: ۱۰۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۴
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد بسیاری از بانک‌ها خودشان تسهیلات کلان را گرفتند و خودشان هم با آن تسهیلات سرمایه‌گذاری کردند.

بانک‌ها بزرگترین دریافت‌کننده تسهیلات کلان هستند

به گزارش آرانیوز  حجت الاسلام نصرالله پژمانفر ، با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی درباره شفافیت تسهیلات کلان و اشخاص مرتبط شبکه بانکی، اظهار داشت: ما باید به این سمت برویم که مشخص شود ریشه افزایش پایه پولی کجاست و باید با این بخش‌ها برخورد شود.

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به آن ورود کرد، درباره تسهیلات کلان بانکی است. تسهیلات کلان بانکی باید داده شود تا اقتصاد کشور راه‌اندازی شود، اما چون بر تسهیلات کلان بانکی مدیریت و نظارت نمی‌شود، نه تنها اقتصاد کشور را فعال نمی‌کند بلکه منجر به تورم شدید و خلق نقدینگی می‌شود که آسیب جدی به طبقات مختلف جامعه وارد می‌کند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس سراغ بررسی تسهیلات کلان و بالای ۱۰۰ میلیارد تومان رفت. ما بررسی کردیم که چه کسانی این تسهیلات را دریافت کردند که بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد بسیاری از بانک‌ها خودشان تسهیلات کلان را گرفتند و خودشان هم با آن تسهیلات سرمایه‌گذاری کردند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین برخی از بانک‌ها تسهیلات کلان را با نرخ ۱۸ درصد دریافت کردند، اما شرکت‌های آنها با ۲۴ درصد این تسهیلات را سپرده گذاری کرده است. این موارد نشان می‌دهد فسادی که در بخش تسهیلات کلان بانکی وجود دارد، بسیار ریشه‌دار است و باید با عوامل آن برخورد شود.

پژمانفر اظهار داشت: هنوز بررسی‌های ما درباره این موضوع کامل نشده است و در ادامه سراغ کسانی می‌رویم که تسهیلات کلان بانکی را دریافت کردند و باید مشخص شود این تسهیلات به دست چه کسانی رسیده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار