کد خبر: ۱۰۰۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳
حاجی دلیگانی در صحن مجلس:
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه باید نقش فرهنگی و تبیینی در حوزه عفاف و حجاب انجام دهند که با وجود آنکه بودجه به آنها می‌دهیم اما در این جهت حرکت نکرده اند.

دستگاه‌ها بودجه می‌گیرند اما کاری برای حجاب و عفاف نمی‌کنند

به گزارش آرانیوز،، حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی عملکرد دستگاه‌ها در اجرای قوانین مربوط به عفاف و حجاب اظهار داشت: بررسی‌های نظارتی مجلس نشان می‌دهد از بیش از ۳۰ دستگاه که نقش فرهنگی و تبیینی در این زمینه داشتند، عمده این دستگاه‌ها کار خود را به درستی انجام ندادند.

وی بیان کرد: از آموزش و پرورش تا سایر دستگاه‌ها به خوبی وظایف خود را در حیطه اجرای قانون حجاب و عفاف انجام ندادند، این در حالی است که ما هر سال از بیت المال و خزانه اعتباراتی را به این دستگاه‌ها می‌دهیم تا آنها در راستای مصالح کشور، انقلاب اسلامی و آموزه‌های دینی حرکت کنند اما حرکتی در این جهت نداشته اند و در برخی از مقاطع هم علیه اهداف نظام و کشور حرکت کرده اند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موید این مساله آن است که در برخی از دولت‌ها طی سال‌های گذشته برخی از محتوای آموزه‌های دینی را از کتب حذف کردند و نتیجه آن چه می‌شود؟ سند ۲۰۳۰ را برخی‌ها تصویب کردند و عملاً در بسیاری از جاها اجرا شد و آیا آثار آن را نمی‌بینیم.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی که برخی از دولت‌ها امور تربیتی را در آموزش و پرورش تعطیل کردند، خروجی آن چه می‌شود؟ انقلاب اسلامی خدمات زیادی به دختران و زنان کرده به گونه‌ای که پیش از انقلاب تنها ۳۵ درصد از زنان باسواد بودند اما الان بیش از ۹۰ درصد بانوان باسواد هستند و این دستاورد انقلاب است.

حاجی دلیگانی بیان کرد: تعداد دانشجویان دختر و زن در کشور حدود ۵۶ درصد است و اساتید دانشگاه و معلمان زن هم افزایش چشمگیری داشته است. ما فقط ۹۵۰۰ نفر زن نویسنده داریم و اینها همه به برکت انقلاب اسلامی است.

 

 

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار