کد خبر: ۱۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
رییس سازمان مدیریت بحران خبر داد:
رییس سازمان مدیریت بحران با بیان این‌که مقررات پرداخت خسارت‌ها و برآورد آن توسط دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های متفاوت است، گفت: به دنبال توسعه بیمه در پرداخت خسارت‌ها هستیم.

بیمه در پرداخت خسارت‌ها توسعه می‌یابد

به گزارش آرانیوز، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران اظهار کرد: به دنبال آن هستیم که بیمه را در کشور توسعه دهیم و در این جهت همایشی گسترده با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر کشور و تمامی صاحبان صنعت بیمه داشتیم. امیدواریم از این طریق، پرداخت خسارت به میزان واقعی‌تر برسد و نظارت بیشتری نیز انجام شود.

وی با اشاره به توجه کنونی به مدیریت بحران در کشور افزود: اقدامات و پیگیری‌هایی که صورت میگیرد این حساسیت را در فضای رسانه‌ای و عمومی ایجاد کرده است. خواستار این بودیم که مردم به مدیریت بحران حساس شوند و خود به عنوان یک مطالبه‌گر از مسئولان و دولت، کار را دنبال کنند.

رییس سازمان مدیریت بحران تصریح کرد: باید آگاهی و آموزش‌ها را ترویج داد تا مردم مراقبت‌ها را نیز در کنار حساسیت‌ها داشته باشند؛ زمانی که یک منزل در مسیل ساخته می‌شود نباید انتظار داشت که این منزل بر اثر سیل تخریب نشود.

نجار در خصوص حجم خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی در سال جاری گفت: تعداد وقوع زلزله در کشور بسیار بالا است و هر روز در کشور زلزله داریم ولی امسال از زلزله خسارت آن‌چنانی وارد نشده است. با این حال در مورد سیل خسارت‌های بسیاری داشته‌ایم. البته باید در نگاه به بارندگی جنبه مثبت نیز در نظر گرفت، 20سال است که خشکسالی وجود دارد و منتظر بارندگی‌ها بودیم.


منبع : ایسنا
نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار