کد خبر: ۱۰۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
با وجود بررسی و داوری بیش از ۲۱۴۷ کتاب در حوزه شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان و کتاب‌های «درباره شعر» در گردونه داوری‌های دهمین جشنواره شعر فجر، فراخوان ارسال اثر به دبیرخانه این جشنواره نیز منتشر شد.

 فراخوان جشنواره شعر فجر منتشر شد

به گزارش آرانیوز، دبیرخانه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر، فراخوان این دوره را اعلام کرد. با اعلام فراخوان، کار بررسی آثار در دهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر به طور رسمی آغاز می‌شود.

فهرست کتاب‌هایی که در این دوره مورد داوری قرار خواهند گرفت، روی وبگاه رسمی بنیاد شعر و ادبیات داستانی، مجری دهمین دوره جشنواره، به آدرس www.adabiatirani.com موجود است و پدیدآورندگانی که اثرشان در این فهرست نیست، می‌توانند کتاب خود را بر اساس فراخوان جشنواره به دبیرخانه آن ارسال کنند.

جشنواره بین‌المللی شعر فجر با آرمان بالندگی گونه‌های شعر امروز از سال 1385 هر ساله میزبان کاروان شعر پارسی بوده است و به یاری‌خدا دهمین دوره ی این جشنواره نیز در سال 1394 برگزار خواهد شد.

در این دوره آثاری که در سال 1393 به زبان پارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده‌باشد در گروه‌های ذیل مورد ارزیابی قرار می‌گیرد:

شعر بزرگسال

شعر کودک و نوجوان

درباره شعر

برگزیدگان جشنواره، دهه اول اسفند در آیین اختتامیه معرفی خواهند شد و به این برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.

چه کتاب‌هایی می‌توانند در این جایزه شرکت کنند؟

کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در سال 1393 در داخل کشور به چاپ رسیده و در یکی از سه گروه ادبی بالا قرار می‌گیرند.

آثار باید تألیفی و به زبان فارسی باشند.

مجموعه شعر باید به صورت مستقل منتشر شده باشد. مجموعه‌های مشترک و گزیده آثار داوری نمی‌شوند.

آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا توسط ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شود.

دبیرخانه تنها در مورد آثاررسیده به دبیرخانه جایزه مسئولیت دارد. شاعران و پژوهشگران برای اطمینان از وجود عنوان اثرشان در فهرست داوری به سایت بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان مراجعه کنند.

مهلت و شیوه ارسال اثر

آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، تاریخ 30 دی 94 است. شاعران و پژوهشگرانی که عنوان اثرشان را در فهرست کتب نیافته‌اند، می‌توانند یک نسخه از آن را به آدرس خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه شهید اعرابی(5)، پلاک6، بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان ارسال کنند.

علاقه‌مندان، ناشران و مؤلفان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایتِ رسمی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان به آدرس http://www.adabiatirani.com مراجعه یا با دبیرخانه تماس بگیرند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار