کد خبر: ۱۰۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
رئیس قوه قضاییه:
اراک- رئیس قوه قضاییه با اشاره به ناکامی دشمنان در توطئه های اخیر در کشور گفت: باید تلاش کنیم تا از فشار معیشتی مردم کاسته شود.

دشمنان در قضایای اخیر ناکام ماندند

به گزارش آرانیوز ، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان مرکزی اظهار کرد: ظرفیت‌های مادی و معنوی بالای استان مرکزی باید به صورت کامل برای مسئولان عالی کشور و سایر مسئولان شناسایی و تشریح شود.

وی گفت: خدمت‌گذاری به مردم و ارتقای موهبت‌های استان مرکزی در راستای خدمت به مردم، فرصت مغتنمی است که در اختیار شما مسئولان استانی قرار گرفته است.

رئیس دستگاه قضا در ادامه بیان داشت: چنانچه مسئولان استانی با یکدیگر همدل و همفکر و هماهنگ باشند، با همین امکانات و بودجه موجود می‌توانند بسیاری از مشکلات را برطرف کنند یا کاهش دهند.

وی بر همین اساس به مسئولان استان مرکزی توصیه کرد کارگروهی را در راستای رفع مسائل و مشکلات استان تشکیل دهند و در این کارگروه پیرامون مسائل استان، کار کارشناسی و تخصصی و ارائه راه‌حل صورت گیرد و نقطه‌نظرات نیز به مرکز منعکس گردد.

رئیس قوه قضائیه گفت: وقتی شما در کارگروه استانی با کار کارشناسی و تخصصی پیرامون یک موضوع، به نقطه‌نظری واحد می‌رسید ما نیز در مرکز بالغ بر ۸۰ درصد آن نظر را می‌پذیریم؛ چراکه بسیاری از مسائل ناظر بر تشخیص موضوع و تطبیق حکم است.

وی بیان داشت: در خصوص موضوعاتی از قبیل ناهنجاری‌های اجتماعی، مواد مخدر، بدحجابی، مشکلات محیط زیستی، موقوفات و … چنانچه کارگروه استانی به نقطه‌نظرات تخصصی واحدی دست پیدا کرد، من نیز قول می‌دهم که نهایت تلاش خود را برای تثبیت و پیشبرد آن نظر در جلسات و شوراهای عالی که در مرکز تشکیل می‌شود انجام دهم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای اظهار داشت: مسائل حوزه وقف که در استان مرکزی نیز وجود دارد ناظر بر چند مبحث از جمله «حد و حدود»، «اصل وقفیت»، «اصل وقفنامه» و غیره است؛ این مسائل، لاینحل نیست و شما در استان با حضور نماینده ولی‌فقیه که عضو کمیته سه نفره وقف در کل کشور نیز است، می‌توانید آنها را مرتفع کنید.

رئیس قوه قضائیه در ادامه گفت: در مورد مسائل واحدهای صنعتی استان مرکزی، من این قول را می‌دهم که چنانچه در کارگروه استانی به یک نظر و نتیجه قطعی رسیدید، تا آنجا که به لحاظ قانونی در اختیار من است، از آن نظر حمایت می‌کنم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به مقوله تغییر کاربری‌ها گفت: در زمینی تغییر کاربری داده می‌شود اما کسی شکایت نمی‌کند، سپس ساخت و ساز در آن زمین صورت می‌گیرد و بعد، همه می‌گویند قوه قضائیه باید آن ساخت و ساز را تخریب کند؛ در اینجا توجه نمی‌شود که این امر، هزینه دارد و برای مردم گرفتاری درست می‌کند؛ در این قبیل موضوعات باید پیشگیری را مدنظر داشت.

وی بیان داشت: در خصوص پرونده‌های پیچیده موجود در استان نیز ما از ورود کارگروه استانی و ارائه نظرات کارشناسی از سوی آنها استقبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به اهمیت نظرات کارشناسی تخصصی و واحد در تصمیم‌گیری مسئولان ذیربط، گفت: بعضاً برخی دستگاه‌های نظارتی در مورد یک موضوع واحد، گزارشات مختلفی ارائه می‌کنند؛ در اینجا مسئول مربوطه باید چه کار کند؟ لذا ارائه گزارشات تخصصی و واحد از سوی کارگروه‌های استانی در خصوص مسائل و مشکلات استان، امر حائز اهمیتی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره موضوع آب و حق‌آبه در استان مرکزی گفت: مقوله حق‌آبه، فروعاتی دارد که پرداختن به آنها چندان ساده نیست، در همان کارگروه استانی، به صورت تخصصی و کارشناسی، در خصوص مقوله حق‌آبه تصمیم‌گیری شود.

رئیس دستگاه قضا در پایان با اشاره به مسائل ارزی و اقتصادی، گفت: اگرچه دشمن در قضایای اخیر ناکام ماند اما هنوز در حال توطئه‌چینی است لذا همه ما در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف باید تلاش کنیم تا از فشار معیشتی که به مردم است کاسته شود.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام والمسلمین دری نجف‌آبادی خواستار اتخاذ تدابیر هماهنگ از ناحیه قوای سه‌گانه در مواجهه با مسائل و مشکلات کشور شد و گفت: نباید شرایط به گونه‌ای باشد که زندگی و معیشت مردم به مسائلی همچون نوسانات قیمت ارز گره بخورد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار