کد خبر: ۱۰۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱
اعضای شورای شهر مشهد در هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر با لایحه دو فوریتی شهرداری در برای هزینه کردن ۹۰ میلیارد تومانی در تملک یک طرح عمرانی مخالفت کردند.
مخالفت شورای شهر مشهد با لایحه ۹۰ میلیارد تومانی در تملک یک طرح عمرانی

به گزارش آرانیوز از مشهدمقدس، حسن موحدیان،رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در آغاز هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ضمن گرامیداشت روز «وکیل مدافع» و تبریک این مناسبت به تمام وکلاء خدوم شهر مشهد مقدس، اظهارداشت: به تمام اعضای کمیسیون حقوقی و مدیریت حقوقی شهرداری و معاونت حقوقی و مصوبات شورای اسلامی شهر مشهد نیز این روز را تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

وی گفت: شهرداری به عنوان یک ابَرسازمان با مسائل حقوقی و پرونده‌های قضایی زیادی مواجه است و باید به سمت و سویی برویم که حداقل تعداد ارجاع پرونده به دستگاه قضایی و دادگاه را داشته باشیم.

موحدیان با تاکید بر لزوم اتکاء به شهر ترمیمی و روش‌های پیشگیرانه، افزود: شاخص ارزیابی ما باید کاهش تعداد پرونده‌های ارجاعی به دادگاه‌ها باشد؛ مشکلات و اختلافات را باید پیش از اینکه به دستگاه قضایی برسد، حل و فصل کنیم.

نهم اسفندماه، روز حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، دیگر مناسبتی بود که رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در این جلسه به آن اشاره و تصریح کرد: متاسفانه این اصل، امروز آنگونه که باید در کشور رعایت نمی‌شود ولی آنچه به شهرداری مربوط بوده، در حوزه سازمان میادین و میوه‌ و تربار، مدنظر خواهیم داشت.

موحدیان گفت: با توجه به پیش رو بودن ایام سال نو، این سازمان باید رویکرد حمایتی داشته باشد و اجناس و ارزاق مورد نیاز مردم را به قیمت مصوب در اختیار عموم قرار دهد.

وی در ادامه به جلسه روز گذشته تولیت آستان قدس با استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهر مشهد برای ایام سال نو داشت و افزود: شهرداری مشهد در کنار سایر دستگاه‌ها، تلاش خود را خواهد داشت تا کمترین مشکلی در رابطه با ارزاق و نیازمندی‌های زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در این ایام پیش نیاید.

اسکان زائر، دیگر محور صحبت‌های رئیس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در آغاز هفتاد و سومین جلسه علنی بود و اظهارکرد: اسکان زائر، متولی مشخص خود را دارد و در کنار متولی امر باید فعالیت کنیم؛ متولی اسکان زائر مشخص بوده و وظیفه ما صرفا، حمایت است.

تملک اراضی در حاشیه شهر به منظور تامین سرانه‌های خدماتی

 غلامحسین صاحبی، رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در مخالفت با لایحه دوفوریتی شهرداری مبنی بر تخصیص 90 میلیارد تومان اعتبار برای بازگشایی یک معبر در منطقه 8 شهرداری، اظهارداشت: اعتبارات تملکی شهرداری باید براساس اولویت‌بندی و با نگاه به حاشیه شهر باشد؛ نمی‌توان برای مناطق کم‌برخوردار مدعی باشیم که اعتبار نیست ولی در مناطق برخوردار صرفا برای بازگشایی یک معبر، 90 میلیارد تومان اعتبار تخصیص دهیم.

صاحبی با بیان اینکه طی سال جاری، تملک و ساخت 6 پارک در حاشیه شهر را پیش‌بینی کرده بودیم، گفت: با این وجود، سازمان زمین و مسکن شهرداری، اعتبار مورد نیاز برای تملک این اراضی را تامین نکرد و همه آنها برگشت خورد.

وی اظهارکرد: سال گذشته از شهرداری خواسته شد تا 150 میلیارد تومان اعتبار به منظور تملک اراضی در بافت‌های پُر حاشیه شهر، برای افزایش سرانه فضای سبز هزینه کند ولی عملکرد رضایت‌بخشی در این حوزه شاهد نیستیم؛ سرانه فضای سبز در حاشیه شهر، 4.5 مترمربع بوده درصورتیکه این سرانه در مناطق برخوردار شهر، 81 مترمربع است.

رئیس کمیسیون ویژه ساماندهی حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: آنچه مسلم بوده که اولویت عملکردی سازمان زمین و مسکن، تملک در پهنه‌های حاشیه شهر به منظور تامین سرانه‌های خدماتی است.

صاحبی تصریح کرد: سال جاری، 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تملک در حاشیه شهر درنظر گرفته شد ولی کمتر از 20 درصد این اعتبار هزینه شده است؛ اگر عملکرد این حوزه قوی باشد، نیازهای اساسی و سرانه‌های خدماتی شهر نیز تامین می‌شوند.

مشروح مصوبات هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو،نائب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد  در پایان هفتاد و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به تشریح مصوبات این جلسه پرداخت و اظهارداشت: در ابتدای این جلسه، لایحه دو فوریتی اعمال ماده 9 در خیابان آیت‌ا... مصباح یزدی (دانش غربی) مورد بررسی قرار گرفت و تصویب شد.

حاجی‌بگلو گفت: در ادامه، طرح اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس با موضوع ارتقاء نقش مساجد به عنوان یک عنصر هویت‌بخش، مطرح و به تصویب رسید.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس افزود: لایحه نامگذاری زمین واقع در بزرگراه شهید چراغچی به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در هفتاد و سومین جلسه علنی تصویب شد.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار