کد خبر: ۱۰۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به کسب رتبه نخست بیکاری کشور در کردستان واکنش نشان داد و گفت: این موضوع را به صحن علنی مجلس می‌کشانم.
عضو کمیسیون اقتصادی: وضعیت بیکاری در کردستان را به صحن مجلس می‌کشانم

علیرضا زندیان در گفت‌وگو با آرانیوز در سنندج درباره ادعای مسئولان استانی مبنی بر ایجاد بیش از 40 هزار شغل با وجود اینکه کردستان رتبه اول بیکاری در کشور است،‌اما نمایندگان استان به در مقابل این موضوع سکوت کرده‌اند گفت: سکوت نکرده‌ام، این چند روز نمایندگان مجلس به صورت سه شیفته در مجلس مشغول بررسی لایحه بودجه سال 1402 کشور بوده و به‌خاطر این درگیر هستیم.

وی با اشاره به اینکه در استان‌های مرزی همچون کردستان که از قبل محرومیت داشته، بحث اشتغال یک بحث مقطعی و تازه نیست، که در یکی یا دو سال ریشه‌کن شود، گفت: بخشی از این وضعیت بیکاری تابعی از عملکرد و ضعف‌های گذشته و بخشی نیز مربوط به ضعف‌های کنونی استان است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ضعف‌های گذشته نبود و جوانانی که در سالیان اخیر فارغ‌التحصیل شده، بلافاصله به‌کار گرفته می‌شدند، امروز شاهد خیل عظیم بیکاران در استان نبودیم، تصریح کرد: متأسفانه تعداد جوانان بیکار در کردستان بسیار زیاد است، با احداث چند کارخانه و توسعه بخش کشاورزی، اقتصادی و واحدهای تولیدی می‌توان اشتغال زیادی ایجاد کرد.

وی درباره اینکه چرا به عنوان نماینده مردم کردستان در مجلس از ابزار نظارتی خود استفاده و وضعیت بیکاری کردستان را در مجلس مطرح نمی‌کنید؟ افزود: بنده اخیراٌ طرح تحقیق و تفحص از شرکت سیمان کردستان و صمت را مطرح کردم. بعد از اتمام بررسی لایحه بودجه نیز، این موضوع بیکاری و چرایی کسب رتبه نخست بیکاری کردستان در کشور را به صحن مجلس می‌کشانم.

زندیان مدعی شد که در چند روز آینده با مجمع نمایندگان کردستان جلسه گذاشته و حتماً این موضوع بیکاری را در مجلس مطرح می‌کنیم. با هیچ کسی تعارفی نداشته و حرف و موضع‌گیری خود را شفاف بیان و پیگیری می‌کنم.

 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه 45 درصد اشتغال‌های کشور در بخش تعاونی‌هاست، افزود: امسال در کمیسیون تلفیق مجلس از محل تبصره 18 بند الف اختصاص 25 درصد از منابع و 30هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به تعاونی‌ها پیشنهاد شده که در صورت موافقت، تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد. بنابراین باید از این طریق نیز در استان اشتغال ایجاد شود.

 

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار