کد خبر: ۱۰۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
شهردار اهواز در مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی عنوان کرد؛
مراسم تجلیل از خادمان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) با حضور شهردار اهواز، اعضای شورای شهر، مدیرکل صداوسیما و مدیران شهری برگزار شد.

طریق الحسین در خوزستان ماندگار می ماند

به گزارش آرانیوز، به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز در این جلسه شهردار اهواز ضمن محکوم کردن شهادت شیخ باقر نمر توسط دولت آل سعود این اقدام را ناجوانمردانه و ناعادلانه خواند و گفت: تمام اعضای شورای شهر اهواز برای خدمت به زائران حسینی متحد و همسو بودند و ضمن شرکت در این مراسم از هیچ کمکی در این راستا دریغ نکردند.

سید خلف موسوی با اشاره به اهمیت دو مرز چذابه و شلمچه جهت اعزام زائران به کربلای معلی افزود: تاکید مسئولان کشوری استفاده زائران از مرز چذابه و شلمچه بود که این امر موجب حضور گسترده کلیه مدیران استانی از جمله استانداری خوزستان،،شهرداری اهواز، سپاه، نیروی انتظامی، شورای تامین، صداوسیما جهت سهولت تردد زائران  گردید .

وی گفت: حضور پرشور زائران حسینی این صحنه ها را به صحنه های تاریخی تبدیل کرد و همانگونه که خداوند فرموده  دست خدا با جماعت است. در راهپیمایی امسال اتحاد کامل همه عقاید و سلیقه ها مشهود بود و همه با هدف خدمت به زائران حسینی با جان و دل تلاش            می کردند.

شهردار اهواز با اشاره به تجمع عظیم بیست میلیونی زائران حسینی گفت: خالق این حماسه کسی جز مردم شیعه ما و عراق نبود که با داشته های هرچند اندک، برای خدمت به زائران با عشق از جان و دل مایه گذاشتند. خوشبختانه عشق به حضرت اباعبدا...الحسین (ع)هرسال بیشتر می شود که امیدوارم تا ظهور امام زمان (عج) این امانت و شور و عشق استمرار پیدا کند.

وی با اظهار خرسندی از اینکه طریق الحسین به عنوان نماد ماندگاری برای استان خوزستان و شهرداری اهواز تا ابد خواهد ماند تصریح کرد: این حرکت میلیونی تا ابد جاودانه خواهد شد و از آنجاییکه حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) مظهر حرکتهای آزادی بخش در جهان است در این راهپیمایی عظیم شیعیان از سراسر دنیا حضور داشتند.

سید خلف موسوی با اشاره به تلاش های شهرداری اهواز در زمینه های عمرانی، خدماتی و حمل و نقل زائران حسینی گفت:  روزانه 54000 نفر با 139 دستگاه اتوبوس جابه جا  می شدند که ما وظیفه داریم از تمام کسانی که در این مسیر زحمت کشیده و تلاش کردند قدردانی کنیم.

وی از کلیه مدیران شهرداری اهواز و سایر نهادهای مستقر در مرز چذابه تقدیر و تشکر کرد و گفت: من دست تمام زحمت کشان شهرداری را می بوسم و از زحمات صفری شهردار چذابه و کلیه پرسنل  خدوم شهرداری تقدیر و تشکر می کنم.

در ادامه این مراسم مدیرکل صدا وسیمای مرکز خوزستان نیزضمن محکوم کردن شهادت شیخ باقر نمر توسط دولت عربستان گفت: دشمنان ما در جهت ایجاد تفرقه تلاش می کنند در حالیکه در کتب اهل سنت در مورد عظمت اهل بیت(ع) سخن به میان آمده است که بیانگر وحدت مسلمانان پیرامون پیامبر (ص) و خاندان پاک و مطهرش است.

رحیمی افزود: من دست تک تک عزیزانی که در چذابه مواکب برپا کردند را می بوسم و اگر خدمت مردم کشورمان و عراق که با خلوص نیت هرچه داشتند را به میان آوردند نبود قطعا با مشکل مواجه می شدیم.البته زحمتکشان شهرداری با حضور شبانه روزی اجرشان را از        حضرت زهرا(س) خواهند گرفت.

وی با ذکر این نکته که بمب هسته ای و سلاح موشکی ما همین اجتماعات حسینی است و دشمنان ما از این شور و تجمع هراس دارند تصریح کرد: امیدوارم این حرکت  تداوم پیدا کند.      و ما از هم اکنون باید برای اربعین 95 برنامه ریزی کنیم زیرا روز به روز بر تعداد این افراد افزوده می شود.

همچنین عضو شورای شهر اهواز نیز ضمن اظهار انزجار از حرکت ظالمانه  و ناشایست رژیم  آل سعود در به شهادت رساندن یکی از علمای شیعه گفت: انشاا... خون پاک شهید نمر زمینه رسوایی ظالمان را فراهم کند. ما در باورهای دینی معتقدیم که سرزمین با کفر می ماند اما با ظلم نمی ماند. قطعا این ظلم زمینه نابودی ظالمان را فراهم خواهد کرد.

زیبا صالح پور افزود: عزاداری سالار شهیدان و شهدای کربلا جزو میراث گرانقدر اهل بیت عصمت و طهارت است. احیای نهضت حسینی طی اعصار پرتلاطم تاریخ تشیع از آغاز تا کنون همواره به صورت یک حرکت خودجوش و مردمی از سوی محبان سید الشهدا برگزار شده است.

وی با اشاره به حرکت عظیم و میلیونی مردم در اربعین حسینی (ع) گفت: بدون حضور یک متولی مشخص،حرکتی مردمی و خودجوش با همراهی علما صورت گرفته که خوشبختانه این سنت نیک در جامعه ما و در بین شیعیان جاری و زنده است.

صالح پور اظهار داشت: شهرداری اهواز به عنوان یک نهاد مردمی دردو سال اخیر همراه و همسو با مردم در جهت خدمات رسانی به زائرین حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) کارهای ارزشمندی انجام داده که جا دارد به نمایندگی از مردم از شهردار، شورای شهر اهواز و همه زائران و کسانی که به نحوی از انحا در خدمت رسانی به زائران حسینی تلاش و کوشش کردند و زمینه های رفاه زائرین را فراهم کردند تشکرکنم. بی شک خدمت به زائران حضرت ابا عبدالله (ع) خدمت به امام حسین (ع) است.

همچنین حجت الاسلام کاظم سواری نیز گفت: خدمتگزاری به زائران حضرت اباعبدا... الحسین(ع) بالاترین درجه معنوی است و خیلی از بزرگان ما افتخار می کردند که در خدمت زائرین حسینی باشند و همه این افتخار را داشتیم در مرز چذابه در خدمت زائرین باشیم.

عضو شورای شهر اهواز افزود: حرکت حسینی حرکتی احساسی و ساکن نیست بلکه حرکتی عقلایی و ایستادگی است. این نیست که ما فقط بنشینیم و عزاداری کنیم بلکه تاریخ به ما ثابت کرده شیعه با عزاداری برنامه ریزی می کند. علمای ما با همین مجالس حسینی و همین   منبر سنتی و همین روضه های سنتی خیلی از کارهای بزرگ و هماهنگی های بزرگ و فتح های بزرگ را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: عنوانی که همواره سرلوحه همه حرکتهای حسینی از زبان امام (ره) است اینست که می فرماید محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشت است. اگر کمی دقت کنیم واقعا به عمق این جمله خواهیم رسید که با حرکت حسینی خیلی از کارها و خیلی از بیان ها و تبلیغات سینه به سینه و چهره به چهره انجام می شود. علمای ما از زمان امام صادق(ع) به عنوان مبلغ شهر به شهر و روستا به روستا عزاداری کرده و رسالت اهل بیت را بیان می کردند و کار تشکیلاتی خود را انجام می دادند و احساس می کنیم این حرکت حسینی قالب تشیع را به همه نقاط جهان رسانده است.

 حجت الاسلام سواری افزود: امام زمان(عج) وقتی ظهور می کند خود را اینگونه معرفی می کند: من فرزند کسی هستم که تشنه به شهادت رسید. آیت الله بهجت می فرماید: اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان خواهد شد. همین حرکتهای میلیونی یکی از شناسه هایی است که حضرت حجت (عج) هنگام ظهور، خود را با اینها معرفی می کند.

وی ادامه داد: اجرت خدمت به امام حسین (ع)، اجرت نقدی است یعنی همان آن و همان زمان به آدم می رسد. هرکس به امام حسین (ع) خدمت کند حتی اگر برای فخرفروشی یا کسب عنوان باشد امام حسین اجرش را به او خواهد داد.

عضو شورای شهر اهواز گفت: شهادت آیت الله نمر برای ما افتخار است و کسر شان نیست و ما به این شهادت افتخار می کنیم.

گفتنی است در پایان مراسم از کلیه مدیران و دست اندرکارانی که در طریق الحسین به زائرین حسینی خدمت کردند با اهدای لوح تقدیر و همایل خادم الحسینی تقدیر و تجلیل بعمل  آمد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار